Uttak utenlands

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av simen929, 28. des 2022.

1. simen929

simen929 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,

Er av og til utenlands hvor det er vanskelig å få betalt med kort. Ser etter et OK kort hvor jeg kan ta ut penger uten gebyr og hvor det ikke påløper renter før forfall av faktura.
    Jeg vet at Bank Norwegian hadde det slik før. Men jeg klarer ikke å finne spesifisert at det ikke påløper renter før forfall noe sted? Kan noen bekrefte at det fortsatt er slik?

Har noen eventuelt andre kort som fungerer bra til formålet? :) Bør være uten kostnad.
    Bonusopptjening er egentlig irrelevant her, da det kun skal brukes til uttak utenlands.

2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun ved uttak i skranke (bank) at det påløper renter på Bank Norwegian-kortet. Uttak i minibank er rentefritt. Bruker det stort sett fast for uttak i utlandet. Har aldri blitt belastet gebyr eller renter.

Norwegian.png

Så har du selvsagt Curve, men det er ikke kredittkort.

Last edited: 28. des 2022
    simen929 liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Foreslår at du leser trådene og Curve og Revolut som et alternativ til Bank Norwegian. Særlig om du liker EB poeng.

Ellers er jo Bank Norwegian kortet fint til akkurat det som nevnes, kontantuttak i utlandet.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Bank Norwegian har fortsatt dette, slik det alltid har vært på utlandsuttak med dem.

Nyheten nå, om ikke jeg leste nyhetsbrevet altfor fort, er at de også gir innlandsuttak fra minibank med samme betingelser.

Men om man ikke betaler ved første forfall, begynner selvsagt rentene å rulle. Og de er høye, så pass på og betal i tide!

simen929 liker dette
  5. simen929

simen929 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Tanken med kortet er kun uttak utenlands. For bonusopptjening har jeg Amex Premium, NCC MC og Komplett MC. Kanskje jeg bør lese meg nærmere opp på Revolut og Curve også :)

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Med Curve kan du få gebyrfritt uttak (opp til en grense) fra kortene du nevner (bortsett fra Amex) OG poeng for uttaket. Samt som regel bedre kurs enn du ville fått hvis du tok ut penger med kortene direkte.

Maggie, simen929 and Brukernavnet like this.

Del denne siden