Valg av reiserute

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Mortenh, 07. jan 2015.

  1. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, og godt nyttår!

    Skal en tur til Bogota i Colombia og har 100.000 dividend miles hos US Airways. Tenker å ta ut en business tur/retur hos OneWorld.

    Har tre muligheter etter hva jeg har klart å lete meg fram til:
    * via London og Madrid med henholdsvis BA og Iberia
    * via London og USA med BA og American Airlines fra USA til Sør-Amerika
    * via London med BA og deretter til USA og videre til Sør-Amerika med American Airlines

    Hvilken rute skal jeg gå for? Tok business på BA for en del år siden og det var en bra opplevelse, men har aldri prøvd Iberia eller American Airlines på Business.
     
    tommy777 liker dette
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Godt nyttår!

    Jeg har ikke prøvd noen av disse Business-produktene, så det får andre uttale seg om, men det koker vel ned til hvilke ruter som har ledige bonusseter.
    I Oneworld finnes det enda flere muligheter enn de selskapene du nevner:
    - Finnair over dammen
    - LAN via Madrid og Lima
    - TAM (og LAN) via LHR++ og GRU

    Miami og Lima ser ut som de nærmeste stedene til Bogota.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hører mye negativt om Iberia Biz, så jeg vil foreslå BA/AA. Problemet med dem, er at du må gjennom US immigration, det taler for Iberia.
     
    tommy777 liker dette
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    IB hadde en fight MAD-MIA som landet på egen pier i MIA, hvor man var i transitt og det gikk connections med latino IB til PTY/BOG mfl......
     
  5. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for innspill! US immigration har jo blitt ganske smidig, i hvertfall i NY hvor jeg var senest i april. Har sjekket med US Airways reservations nå. De sjekket alle mulige ruter med alle One World selskapene og fant ingen ledige seter i Biz på noen flighter over dammen. Kjipt! Da blir det å bestille billettt på Eco :)
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Den metoden er dømt til å mislykkes. Du må selv søke etter ledige seter, segment for segment. Når du har funnet ledige seter på alle segmentene, ringer du og sier nøyaktig hvilke flyvninger du vil bestille. Bruk BA.com, AA.com eller Expertflyer for å søke, eller be om hjelp her :)
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan se ut som den beste ruten for deg er med TAP Portugal: Oslo - Lisboa - Bogota.
    TAP er partner med US Airways selv om de er i Star Alliance. Søk på ledige seter med ANA Tool, evt. gi meg resiedatoene, så kan jeg hjelpe deg.
     
    KainBenwi liker dette
  8. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ønsker å dra fra Oslo den 24/1 (eventuelt 23/1) med retur 5/2.
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ledig hele veien :)

    OSL-LIS-OSL.JPG LIS-BOG-LIS.JPG
    Du må overnatte i Lisboa på vei nedover. Returen stopper innom Panama på veien.

    Her er en oversikt over alle flighter som har ledig sete i Business over en 7-dagersperiode (OK = ledig):

    OSL-LIS-OSL 7 day.JPG LIS-BOG-LIS 7 day.JPG
     
  10. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takker! Kommer ikke gjennom til US Air Reservations akkurat nå, men skal sjekke i morgen. PS! Jeg finner ikke flight TP191 når jeg søker på lisboa-bogota på hjemmesiden til tap på de datoene.
     
  11. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde forresten ANA tool etter å ha opprettet konto på ANA tidligere i dag. Får kun mulighet for å søke på ANA International Flight Awards ettersom jeg får følgende mld: "We cannot accept your request for booking Partner Flight Awards since there are not enough miles in your account."
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm... Jeg ser begge flyvningene har samme flightnr. så det er mulig det er noe som ikke stemmer. Prøv bare å si klokkeslett og selskap istedet for flightnr. Hvis de ikke finner Bogota - Lisboa, så nevn at flighten går via Panama.

    Du må bruke følgende triks: Først søker du på en rute som flys av ANA, f.eks. NRT-FRA. Når du får opp resultatet, skal knappen som viser "search Star Alliance" fungere igjen.
     
  13. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Skal sjekke dette, men kan du sjekke en siste ting for meg i denne omgang? Har vært i kontakt med US Air og reservert reisen ut den 23/1 og med retur 5/2. Har satt den på hold fordi returen fra Lisboa til Oslo kommer til Oslo så sent som 0225 (TP0764). Skulle helst vært i Oslo innen kl 18 den 6/2. Noen mulighet for det, enten ved en flight dagen før fra Bogota eller annen løsning fra Lisboa-Oslo?
     
  14. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Var akkurat inne på ANA Tool og får ikke opp Ana International Flight Awards når jeg følger oppskriften din!
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ankomst 00:10 står det på ANA Tool. Det er ikke ledig dagen før.
    Her er en detaljert beskrivelse for hvordan du bruker ANA Tool: http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/11/19/use-ana-award-search-tool/
     
  16. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for info og bistand!
     
  17. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    PS! Angående ankomsttid: Tydeligvis ikke samsvar mellom flytap.com og ANA Tool: upload_2015-1-9_12-0-14.png

    Vet du forresten om jeg kan ta den flighten via køben kl 1255 i stedet for å vente til kl 2120 i Lisboa?
     
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men da kommer du ikke videre til Oslo, siden du ikke kan bruke Dividend Miles på SAS.
     
  19. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Booker enten SAS eller NAS fra CHP-OSL :)
     
    Henning liker dette
  20. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Beregn god tid i CPH. Hvis du ikke rekker flyet pga forsinkelse, så må du bestille ny billett.
     

Del denne siden