Vancouver - Seattle tidlig høst

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 06. mai 2019.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette høres spennende ut. Lykke til, forventes reisebrev...

    Litt vel optimistisk å kalle det for Boeing fabrikken, kanskje blir museum til da?:rolleyes:
     
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Og på bokmål???? o_O
     
    Sunnfjordingen, drsyk and Eddie47 like this.
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eg er ei språkleg h**e. :oops:
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Går alltid på flymuseet i Washington DC når jeg er der ..
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg har skrevet en melding her inne på sidemål. Det var enten til @Stuttfeiten eller @Kristian ..
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Synst du skriv på sidemål heile tida, eg... :D
     
    Eddie47 liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Aftenposten har en formening om at Oslos befolkning og lesere ellers er så korka at de direkte siterte en tweet av Jon Georg Dale på bokmål.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Helt sikker på at dette er langt utenfor trådstarters intensjoner med tråden.

    Min svigerfar som var medlem av riksmålsforbundet, hoppet over alt som var på «landsmål» i Bergens Tidende. Det var lite igjen han kunne lese da han døde 97 1/2 år ...
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke mange tråder her på IF som 100% holder seg til intensjonen, og det er akkurat det jeg liker med dette forumet.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    I og med at det er en Oslo-avis, så er det lite trolig at de synes så dårlig om leserne sine. ;)

     
    Avixlo and OttoL like this.
  11. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg leser om kollektivtilbudet her i Seattle i denne tråden lurer jeg litt på om jeg kom inn til en annen by enn den dere beskriver, nå bor jeg på en av de øyene som er nevnt over og riktignok har vi ikke T-Bane her i Seattle, men buss tilbudet er ikke mye dårligere enn f.eks. Oslo i 2016 (når jeg sist knatret rundt med Nobina og gjengen).
    Men det er en digresjon tilbake til den store høst utflukten, det nevnes at hotell er dyrt både i Seattle og Vancouver, det er i for seg korrekt, det som er kjernen er at det ofte er meget fulle hotell og dermed dyrt, så bestill tidlig ! ( det er ingenting som tyder på at det vil endre seg og bli billigere om man venter) f.eks. den lille bokhandlen med Tappekran og flyselskap hvor jeg har et stort Prosjekt - åpner snart neste byggetrinn for 10000 ansatte, veldig mange av disse kommer utenfra og bor på hotell mens de leter etter bolig!

    Lager ett innlegg for hver by i de neste svarene.....
     
    Henrik, RoadKing, Eddie47 and 2 others like this.
  12. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Vancouver - vil i utgangspunktet foreslå 2-3 netter her, normalt ankommer man fra Europa på ettermiddagen, og Skytrain fra flyplassen inntil byen er et godt alternativ - tar 20-25 minutter mens en Uber / Taxi vil ta 15-20 minutter avhengig av trafikk.
    Våre favoritt hotell er Hotel Vancouver (Fairmont) Le Soleil, Fairmont Waterfront og Fairmont Pacific Rim - alle har den samme utmerkede beliggenhet. Vi har med hund så det styrer hotell valg endel. Disse ligger alle i gang avstand til Gas Town som er et utmerket område for mat og drikke - litt on the Funky Side (tenk Grunerløkka vs Aker Brygg).
    Yaletown er noe mere i retning av Aker Brygg - men fremdeles masse å velge i av både Resturanter og vann hull.
    Vancouver er en by med masse kulturer og derav spennende kreative kjøkken, gjerne en flott blanding av etnisk med lokale råvarer - f.eks. the Copper Chimney i Hotel Le Soleil er Indisk men med BC fisk, lam og grønnsaker.
    Avhengig av hva dere liker å gjøre på dagtid er det masse muligheter, ta en Boom Boat gjennom False Creek, gå (eller sykle) langs Stanley Park, ta en ute øl i English Bay....her kan ting «skredder forslaget»
     
  13. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Som nevnt er det ikke et stort behov for leiebil i Vancouver, med mindre dere ønsker å se litt natur f.eks. er The Sunshine Coast flott og som IMartin nevner Whistler.

    Mellom Vancouver og Victoria er det mange muligheter, vi selv anbefale Sjøfly - de flyr lavt over nydelige øyer med flott natur. Om dere ønsker leie bil, vent med å hente den ut til dere er «ferdige» med Vancouver (man blir aldri ferdig med Vancouver dog). Uansett hent bil på på flyplassen - det er i riktig retning uansett. Så ferge fra Tswassen til Schwarz Bay - fergene går annenhver time og tar 1.30 en flott ferge tur. Fra Schwarz Bay er det 30 minutter inn til Victoria.

    Jeg vil i utgangspunktet anbefale 2 netter i Victoria, Fairmont Empress er en på linje med Hotel Vancouver en opplevelse i seg seg, dette er klassiske Canadian Pacific Railroad Hoteller, med masse historie og sjarm dypt inne. Dette er hoteller hvor man «finner igjen» rom under opp pussing, hvor det klart er spøkelser for de som ikke tror på slikt.

    Et godt alternativ er Marriott Delta - også strålende beliggenhet. Ta også en Boom Boat tur i havnen. Flying Otter Grill (Harbour Airlines) er utmerket for lunsj, Canoe Brewpub er min favoritt.
     
    Henrik, Edvard, KRS and 3 others like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Planleggingen er snart på plass, vi skal besøke Boeing fabrikken 02.09.
    Spørsmålet er hvordan kommer vi dit?
    Det er mulig å kjøpe billetter til rundtur direkte hos Boeing og selv skaffe transport til fabrikken.
    Eller
    Kjøpe en pakketur fra Seattle, men det koster 3-4 ganger så mye som billettene.

    Noen forslag ??
     
  15. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Vi snakker vel om Everett Fabrikken og kanskje uten bil ? Det er klønete(tm) med med rutebuss, relativt greit og billig å komme seg opp til Lynwood området - 10-15 minutter unna og derifra ville jeg satse på en Uber/Lyft. Det er billig versjonen, en Uber fra Downtown tur / retur vil nærme seg kostnaden av en leiebil for en dag - og litt avhengig av hvor interessert en er i fly - er det jo en del morro rundt Everett - Flying Heritage Museum er noe jeg ofte har stor glede av - spesielt i helgene når de flyr over vår beste lille øy med solid gromlyd ( Battle over Bainbridge).
    Uansett ta kontakt fedvards krøll alfa iCloud.com - slik planene er akkurat nå er jeg på jobb i Seattle Downtown (den lille bokhandelen) hjemme på Bainbridge (verdens absolutt beste lille øy) i helgen og tar gjerne en fly og øl enten lokalt ute på øya (lang tradisjon med så langt 22 Inside-Flyprat-Flyers) eller i Seattle en ettermiddag. Dere er hjertelige velkomne til oss her i Bakevja (slik Seattle er beskrevet på Flyprat av Kjos fans!)
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ingenting å tilføye annet enn at er det rart vi digger dette forumet?! FOR en kunnskap, vilje og glede til å dele og ikke minst FOR en gjeng! Tusen takk til alle, ikke bare i denne tråden, som deler av kunnskapen og erfaringene sine!
     
    Kristian, RoadKing, LN-FHU and 2 others like this.

Del denne siden