Vedlikehold EBG eller EBS

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av idole, 30. okt 2015.

Tags:
  1. idole

    idole Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Tenkt litt på hvor mye jeg bør reise i året for å vedlikeholde et EBG eller EBS?
    EBS: 20.000 grunnpoeng eller 10 turer
    EBG: 45.000 grunnpoeng eller 45 turer

    Lurer litt da jeg ser fordelen av å kunne tjene opp poeng raskere, og tilgang til lunge osv.

    Har AmEx Platinum, og tjener opp en companion ticket i året på korbruk. Har reist på CT et par ganger til Asia og Afrika. Nais når man kan booke biz billetter på bonus. :)

    Reiser vanligvis et par turer til London i året, og en lengre tur til Asia / Afrika / Amerika hvert/annenhvert år. Men skjønner at jeg må øke reisefrekvensen hvis det skal være noe vits.

    Booker ofte på Norwegian til korte turer i Norge og Europa og lengre ellers. Synes det er greit med Norwegian sine Flex billetter som ofte er billigere enn SAS.

    Men hvor mye mer bør jeg realistisk reise for at det skal være noe "poeng"?
    Fant "Sas Point Charts" på eurobonus sidene som sier noe om dette, men får ikke delt lenke enda.
    - Noen som har lyst å dele sine "combostrategier" for å fly nok her?

    Noen som har noen bra strategi for å komme i gang?
    - Wideøe sommerbillett, når legges de ut?
    - Bytte tjenester for å få et gullkort av en diamond? (noen interesserte?)
    - Ser at EBG tjener opp 25% poeng ekstra oppå vanlige poeng. Gjelder dette også for antall reiser?
    - For EBS ser det nesten ikke ut til å være noen nevneverdige fordeler mhp opptjening av poeng.

    Skal på en ny reise til ADD nå i slutten av November. Har booket companion ticket på 90.000 bonuspoeng på Biz klasse til meg og en veninne. Hadde vært nais å hatt gullkort for å tjent mer bonuspoeng.
    - men antar man ikke tjener bonuspoeng når man bruker bonuspoeng?

    Alle tips mottas med takk.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    idole liker dette

Del denne siden