Har en følelse av at HKG er et veldig populært reisemål for tiden. Kanskje også dette ble spurt en gang før, men jeg har nå konkrete planer for å komme meg til HKG i Oktober 2017 (14.-22.10.). Mitt mål er selvfølgelig å tjene noen EB for å kunne finansiere den neste reisen (Tokyo eller for 5. gang SFO^^). Jeg har per i dag 80.000 poeng liggende - det ville holde til en Plus når jeg bruker alle poeng (eller når jeg er heldig, spare litt med en rabattaksjon). Jeg er villig å bruke poengene mine på denne måten! (Jeg må se på budsjettet mitt og det er ikke biz^^). Men så ser jeg at prisene med SAS er vanligvis veldig greit til HKG i Eco. 5000 kroner fra MOL via OSL org ARN er ikke så ille. Og 10.000 poeng for en t/r er ikke alt for dårlig. Da er det selvfølgelig en mulighet å gi tilbud i poeng for en oppgradering til Plus. Hvor mye må men regne for å få det gjennom? Lønner det seg for de poengene man får mer? Jeg er ikke ut etter gullstatus. For meg er selve reisen målet og det oftere jeg kan reise, det bedre. Så skal jeg på denne reisen i tillegg tjene poeng på Viatrumf for hotell (950 Trumf-kroner ) - så noe å tjene også der. Hva kan dere anbefale? Hvordan får jeg mest mulig opplevelse ut av poengene mine uten å bruke alt for mange ekte penger?
Vent til kampanjer....type Vip-salg etc og kjøp Plus til ca 7K NOK. 15K poeng i pipen, Plus er myyye behageligere
Og hva gjør jeg med mine 80.000 poeng? Sikkert er det mer behagelig, så plus skal det være, men 7k er også ganske mye
Har sett pluss helt nede i 5500 fra Trondheim. ikke nødvendigvis så mye dyrere fra Molde. Ville ventet på et slikt salg, som @LN-FHU sier mye mer behagelig og mer poeng for prisen av en ordinær go-billett. Har sett priser rundt 3000 til Hong Kong i go, absolutt ikke noen upris det heller.
De bruker du da til å by på oppgradering fra Plus til Business Dette er selvfølgelig veldig individuelt, men jeg ville kanskje spart enda litt mer på poengene. Jeg ser at jeg frem til i år ha brukt poengene mine alt for ukritisk og jeg er nå blitt temmelig gjerrig på poengene mine nå. Heretter vil det ikke bli brukt et eneste poeng her i gården før saldoen er oppe på minimum biz-nivå igjen med tilhørende CT.
Fant til kr 2486 forrige torsdag, riktig nok fra OSL men som sagt før, bruk poengen til og oppgradere til plus/business
Sjekk PlusGrade-tråden her på forumet eller du kan se om du får noe ut av upgrade-orakelet på businessclass.no. Den gir kanskje et vagt anslag på hva du kan forvente. Ser ut som 12800 - 18000 poeng er akseptable bud pr. vei fra go til plus.
Eg meinar det kosta 10k poeng i gate/lounge , Go til Plus ARN-HKG då eg reiste, men då er kanskje mange av dei ledige plassane borte vekk på plusgrade?
Ekstra poeng får du kun hvis du oppgrader på forhånd gjennom plusgrade. Om du får lounge kan jeg dessverre ikke svare på. Vet at du får det ved oppgradering gjennom plusgrade.
Om du synes 5000kr i GO er en OK pris.. så vil jeg heller vente med å booke til det kommer et salg, type F&F, eller kanskje et plus salg på Now or Never, til 5500kr, som gir betraktelig mer poeng for kronasjene, og du er plutselig på nesten 100K poeng, som kan svis på en BIZ T/R..
Oppgradering ved gate gir ikke lounge aksess, det gir seg selv . Du får dessverre ikke mer poeng ved oppgradering ved gate heller.
For å sikre deg alle fordelene kan du vel kanskje i teorien køe ved gaten når den åpner, for så å løpe tilbake til loungen, styrte et glass vin og trykke i deg noe chips og så løpe tilbake for å rekke pri-boarding? Man oppgraderer vel uansett ikke gate med mindre man ikke fikk plusgrade? Selv om man i teorien kan slippe billigere unna ved oppgradering i gate går man jo netto i pluss siden man får flere poeng om man oppgraderer på forhånd.
Det er mye bedre å kjøpe go eventuelt pluss og oppgradere. Billetter får du fra 2500-3000kr i go. Minste budet da er 35 000 per vei. Ved å gjøre dette så får du også 20 000poeng for å fly. Da har du brukt 50 000 poeng og 2500-3000kr og får fly C begge veier om du vinner. Kontra 80 000poeng og ca600kr i avgifter. Da har du poeng som du f.eks kan bruke på 3 innenlands flyvninger som igjen vil spare inn de 1900-2400kr ekstra du måtte legg ut. Om du vil fly til NRT for poeng så hadde jeg droppet oppgraderingene og i det minste skrapt sammen til C en av veiene til NRT og pluss andre veien.
Helt utrolig å tenke på at jeg har flydd Evenes-Hong Kong 3 ganger i år like kake hver eneste gang. Bonusfeberen tok VIRKELIG over i 2016 (men glad er jeg for det!) Men fader for en fin flyplass - obligatorisk å gå på iMax der, spise kinesisk junk food, besøke Skydeck og fotografere fugler og ikke minst å bo ei natt på terminalhotellet Regal Airport... Byen er jo også fin da forsåvidt XD - besøk "the Big Buddha" og kjøpesenteret på utkikken (ta taxi) og så kjøp deg en skreddersydd dress eller noe fint i gave også Uansett - vil bare minne om Friends & Family-salgene til SAS. I fjor oktober fant vi EVE-HKG for 3400 T/R i Go - og det er faktisk bare helt latterlig sinnsykt. Enda gøyere var det jo at Evenes-flyet måtte ha ekstra hviletid på crew, så det ble 6 timer forsinka så det ble 600 eurosmackers i erstatning XD mye gøye omrutinger med Swiss og Cathay Pacific via Sveits og Italia Men ja poenget var i hvert fall at man finner latterlige priser som 3400,- fra en connecting flyplass i Norge og hele veien til Hong Kong og tilbake igjen. 15000 poeng for å oppgradere i gate som vi gjorde ene veien. På Plus er det jo nesten mulig å sove til og med Men mine 100K poeng blir definitivt brukt på en biz-tur i SAS (har kun companion ticket med AmEx Premium, så det jeg kan kun bruke på SAS sine ruter, ikke resten av *A). edit: glemte å si at jeg tror 100K poeng brukes best på en langtur i biz med SAS. Har du AmEx Platinum så har du kanskje en CT som du kan bruke i hele *A og da blir det litt vanskeligere å velge. Eller muligens får du mest valuta for poengene på innlandsreiser (5x turer á 4 legs for deg og partner, det er svinaktig bra valuta..... hadde det bare ikke vært så forbannet fornuftig da....)
Helsinkis mange og gode kommentarer. Jeg tror jeg er Ok med en tur i Plus, så jeg satset på Go og Plusgrade. Var det minstebudet på 35.000 fra Go til BIZ eller Go til Plus? Skulle jeg ikke vinne noe kan jeg fortsatt oppgrade på gaten til Plus. Men jeg har overlevd turen til Australia i Eco. Med god filmutvalg kan man overleve det Er oppgradering på gate bare for en rute eller hele turen (hvis jeg ber om oppgradering i MOL vil det da gjelde helt til HKG eller må jeg sjekke i ARN?) PS: Dette forumet har gjort meg bonussprø... ;-)