Veien til HKG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 13. des 2016.

1. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke forvent at du blir imponert av IFE til SAS. Det er et ganske skralt utvalg.
    Man oppgraderer leg for leg. Ikke noen vits med å kaste bort poeng på å oppgradere fra MOL til ARN. Bruk poengene på det lengste leget

TElg78 liker dette
  2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Du må sjekke på ARN. Du får ikkje oppgradere ved innsjekk/lounge/gate før på ARN. Grunnen eg fikk då eg spurte på OSL på veg til ARN og HKG var at "svenskene blir rasende forbannet om vi legger oss borti deres oppgraderinger".

Eg veit ikkje om det stemmer, men eg synes det høyrdest ut som grunn nok for meg :)

TElg78 liker dette
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helt normalt å være bonus sprø her inne. 35 000 er fra go til C. Da kan du også legge inn bud på go til plus etterpå. Me tanke på poeng så vi minste budet være langt mindre en i gaten, med tanke på at du da også får poeng i den nye klassen, tilgang til loung osv. Typisk pris på Longhaul tilbud med SAS vs Poeng blir som følger:
    Go= 3000kr =60 000poeng
    Pluss= 6000kr=80 000poeng
    Biz=16 000kr =100 000poeng
    Konklusjon er at den største pris forskjellen får du fra plus til C.
    De fleste hadde gått for 10 000poeng oppgradering far pluss til C(720kr i trumf). Ergo galskap å ikke benytte seg av dette om det er tilgjengelig. Er ikke spesielt lett å finne begge veier til NRT, men som sagt prøv en vei om du får det til.

4. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Da er planen på plass. Kjøper meg en billig Go, Legger inn bud på 35.000 for ARN - HKG og 35.000 for HKG - ARN og håper det beste.

Når får man svar slik at man kan prøve seg med Plus når det ikke fungerer? Kan vel ikke legge in Bud til C først og så til Plus etterpå...

Og fungerer det ikke heller så prøver jeg på gaten.^^

(Og nå vet jeg hva som er ment med C.... Earning chart hjelper :))

Blaa liker dette
  5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Når du har lagt inn bud på C så kan du samtidig legge inn bud på Plus, går ikke C gjennom så får du kanskje plus. De trekker deg ikke for begge på samme leg.

TElg78 liker dette

Del denne siden