Hei! Jeg kommer ikke i mål med å fornye Sas Gull uten å måtte kjøpe meg til det. Jeg har mye ekstrapoeng. Men jeg er mye nærmere å oppnå Gull på antall flyvninger enn på antall poeng. Kan man på en måte kjøpe flyvninger i stedet for poeng hvis dere skjønner hva jeg mener?
Du kan kjøpe flygninger og så reise med de flyreisene du har kjøpt. Poeng går an å kjøpe når du nærmer deg målet, det gjør ikke legs.
Hva ville dere prioritert; kjøpe grunnpoeng for å oppnå Gull, eller heller bruke poengene til å kjøpe Pluss, Business etc for å oppnå mange av de samme fordelene?
På et tidspunkt går du jo tom for poeng til å kjøpe deg de fordelene. Med gullkortet har du de fleste av de uansett hvilken klasse du flyr i og du tjener også 25% mer poeng pr reise med gullkortet. Med gull har du også høy prioritet ved irr og du kan ta med familien i SAS lounge, i SAS fasttrack og en haug til med goder. Du sier ikke noe om hvor mange poeng du mangler til gull, men jeg hadde nok ofra en bunke ekstrapoeng og vekslet de i statuspoeng
Kanskje enklest å kjøpe et gullkort? Er det et marked for dette enda, eller har det skjedd noen endringer?
Definitivt et marked, men off-market Alle jeg kjenner som kjøper eller selger gjør det kun via bekjente, ettersom SAS har bidratt til å stenge de markedsplattformene som har vært (finn, insideflyer, businessclass).
Etter at jeg booket en tur til Istanbul med familien så har jeg fremdeles 550.000 poeng. Mangler 25.000 poeng til Gull.
Hvis du kan gjøre et tredje alternativ: Reis en enkel MR nå mens det er doble poeng. Avhengig av hvor mye du mangler selvsagt. Men da kan du reise for poengene også, senere. Klassikeren her på forumet er jo OSL-ARN-CPH-GDN-CPH-ARN-OSL, som drar inn 8000 poeng (om du er gull+ nå) og koster 5k kr. Edit: så at du hadde postet 25000 manglende poeng, mens jeg skrev min melding. Da er det en lang vei.
Hvis du ikke har Amex elite kan du jo søke om det og få 20.000 statuspoeng. Da er det du bare 5000 poeng unna gull og det lar seg gjøre med en flytur nå i februar, hvor det er doble poeng. Jeg skal selv fly tur-retur LHR i neste uke for å sikre meg nok poeng til gull (får over 10k poeng på turen).
Blir en EBG i det øyeblikket en passerer 45.000 statuspoeng eller skjer det ved neste månedsskifte? Har nå ca 34.000 poeng og med SEB MC sin «kampanje» med 50% av ekstrapoengene som statuspoeng nå i februar og dobbelpoeng-helg neste helg passerer jeg 45.000 med noen hundre poeng når disse overføres fra SEB. Det skjer jo normalt den 3. - 6. i måneden. Og, en er da EBG i inneværende periode + neste? Hilsen en som aldri har vært EBG før …
Man blir det med en gang man runder, men da jeg ble det tok det et døgn før statusen var oppdatert overalt.