Veien til SAS Gull

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av robertm, 01. febr 2023.

1. robertm

robertm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Jeg kommer ikke i mål med å fornye Sas Gull uten å måtte kjøpe meg til det. Jeg har mye ekstrapoeng. Men jeg er mye nærmere å oppnå Gull på antall flyvninger enn på antall poeng. Kan man på en måte kjøpe flyvninger i stedet for poeng hvis dere skjønner hva jeg mener?

2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kjøpe flygninger og så reise med de flyreisene du har kjøpt.
    Poeng går an å kjøpe når du nærmer deg målet, det gjør ikke legs.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
  4. robertm

robertm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hva ville dere prioritert; kjøpe grunnpoeng for å oppnå Gull, eller heller bruke poengene til å kjøpe Pluss, Business etc for å oppnå mange av de samme fordelene?

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    På et tidspunkt går du jo tom for poeng til å kjøpe deg de fordelene. Med gullkortet har du de fleste av de uansett hvilken klasse du flyr i og du tjener også 25% mer poeng pr reise med gullkortet. Med gull har du også høy prioritet ved irr og du kan ta med familien i SAS lounge, i SAS fasttrack og en haug til med goder.

Du sier ikke noe om hvor mange poeng du mangler til gull, men jeg hadde nok ofra en bunke ekstrapoeng og vekslet de i statuspoeng

tobeornot999 liker dette
  6. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje enklest å kjøpe et gullkort? Er det et marked for dette enda, eller har det skjedd noen endringer?

milehigh liker dette
  7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,911
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt et marked, men off-market:D Alle jeg kjenner som kjøper eller selger gjør det kun via bekjente, ettersom SAS har bidratt til å stenge de markedsplattformene som har vært (finn, insideflyer, businessclass).

8. robertm

robertm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Etter at jeg booket en tur til Istanbul med familien så har jeg fremdeles 550.000 poeng. Mangler 25.000 poeng til Gull.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du kan gjøre et tredje alternativ:

Reis en enkel MR nå mens det er doble poeng. Avhengig av hvor mye du mangler selvsagt. Men da kan du reise for poengene også, senere.

Klassikeren her på forumet er jo OSL-ARN-CPH-GDN-CPH-ARN-OSL, som drar inn 8000 poeng (om du er gull+ nå) og koster 5k kr.

Edit: så at du hadde postet 25000 manglende poeng, mens jeg skrev min melding. Da er det en lang vei.

Omaniac liker dette
  10. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønte det måtte være noe siden det var tomt med tråder om dette.

11. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke har Amex elite kan du jo søke om det og få 20.000 statuspoeng. Da er det du bare 5000 poeng unna gull og det lar seg gjøre med en flytur nå i februar, hvor det er doble poeng. Jeg skal selv fly tur-retur LHR i neste uke for å sikre meg nok poeng til gull (får over 10k poeng på turen).

Spielhaug liker dette
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Blir en EBG i det øyeblikket en passerer 45.000 statuspoeng eller skjer det ved neste månedsskifte?
    Har nå ca 34.000 poeng og med SEB MC sin «kampanje» med 50% av ekstrapoengene som statuspoeng nå i februar og dobbelpoeng-helg neste helg passerer jeg 45.000 med noen hundre poeng når disse overføres fra SEB. Det skjer jo normalt den 3. - 6. i måneden.

Og, en er da EBG i inneværende periode + neste?

Hilsen en som aldri har vært EBG før … :oops:

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Man blir det med en gang man runder, men da jeg ble det tok det et døgn før statusen var oppdatert overalt.

indahla liker dette
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

indahla liker dette

Del denne siden