Velger man Scandic Friends eller Radisson Rewards?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Logiflyer, 10. april 2018.

  1. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sitter nå med Scandic Level 3 og RadissonRewards Gull, men tenker at jeg bør spisse meg mot en av disse for å høste de beste fordelene, jeg har ca 60 overnattinger igjen dette året.

    Hvilke er det lettest og få oppgraderinger på?
    Hvilket program sitter jeg igjen med mest bonus slik at jeg kan benytte dette på ferie?
    Hva ville dere valgt?
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sikkert mange med langt mer kvalifiserte meninger enn meg, men selv bor jeg en del på Scandic, mens på Radisson har jeg valgt å kjøpe aksjer for å få gullstatus.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg gav opp Scandic fullstendig sidan det ikkje er mulig å kombinere statusopptening der med Eurobonus (ingen teljande opphald om ein vel å ta ut EB-poeng).

    Som Radisson gull og concierge har eg stort sett fått oppgradering kvar gong (med unntak av Oslo Plaza). 28 av 30 siste opphald på OSL har gått inn trur eg, og dei to gongane eg kan huske at eg ikkje vart oppgradert har dei beklaga at hotellet var fullt. Einaste skåret i gleda er at Viatrumf ikkje fungerar så bra på Radisson.
     
    Logiflyer liker dette
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Har god erfaring med oppgraderinger hos Radisson som gull, bortsett fra Plaza Oslo, samme som Stuttfeiten.

    Om du reiser en del utenfor Skandinavia så ville jeg nok anbefalt Radisson, som er representert i store deler av verden, mens Scandic stort sett har hoteller i "nabolaget".
     
    Logiflyer liker dette
  5. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Men bestiller dere overnattinger hos Radisson via appen deres, nettsiden eller gjør dere det gjennom trumf for å få max uttelling?

    Kan jeg få mere enn å bestille gjennom app (500p ekstra) og betale med amex (20EB/100)?
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg går Viatrumf > Radissonblu.com > betalar med AmEx.

    Så er tanken å overføre/veksle den dagen eg MÅ ha poenga.

    Extrapoenga gjennom appbestilling gjer vel ikkje like mykje EB ved konvertering/veksling frå CC-points som EB frå Viatrumf?
     
  7. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Får du da både kvalifiserende overnattinger/CC points + Trumf + EB fra Amex?
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Men Viatrumf tek lang tid, og så er der ein bug når ein betalar i utanlandsk valuta av og til (€100 x 4,5% blir til 4,5 Trumf i staden for €100 x 10 kr x 4,5% = 45 Trumf).

    Edit: Så er eg litt paranoid: Eg går alltid til Radissonblu.com via Viatrumf for å logge inn. Så ein gong til for å vere sikker på at besøket blir registrert riktig. Kan ikkje huske å ha opplevd at ei bestilling ikkje har blitt registrert. Men som sagt hender det ofte at eg får feil trumfgrunnlag ved opphald i utlandet.
     
    Last edited: 11. april 2018
  9. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hvem tar du kontakt med for å korrigere trumfen om det blir feil? Jeg har 90% av overnattingene mine i Sverige så tenker at jeg kommer til å støte på dette problemet.
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Trumf kundeservice har kundeservicen for Viatrumf. Men eg har aldri fått retta opp i dette. Kundeservice seier dei ikkje har mulighet til å sjå mine transaksjonar på Viatrumf, og uansett kor mange screenshots, hotellkvitteringar, forklaringar og krav eg har lagt fram så forstår dei ingenting og ser ikkje problemet. Det blir ein masse svadasvar, copy/paste og beklagelsar for at dei har det veldig travelt akkurat no (sidan juli 17).

    Eg har vurdert å gå over til app-bestilling for opphald i utlandet og holde på Viatrumf i Norge.
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Klager du nok ganger så kommer man gjennom tilslutt... De kan gå inn og registrere manuelt og, men det sitter tydeligvis langt inne. Jeg hadde en klagesak hvor jeg brukte nærmere ett år og utallige e-poster før saken ble løst. Da fikk jeg til og med 50 kroner ekstra trumf i "kompensasjon". Det kom da i tillegg til de 830 trumfkronene jeg etterlyste. :)
     
    DanH and Stuttfeiten like this.
  12. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Fordelen med radisson er at det er en global kjede og du kan bruke poengene i hele verden, ulempen er jo at hotellene deres i Norge/Skandinavia er veldig utdaterte i forhold til hovedkonkurrentene i Choice og Scandic og til dels Thon.
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har handlet Radisson gjennom RememberReward (6%) og der ble beregning rett. Det kan være et alternativ frem til ViaTrumf får fingen ut og fikser dette.
     
  14. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har den siste måneden hatt endel Radisson bestillinger gjennom Viatrumf,(Asia & USA) men i motsetning til tidligere så blir ingenting registrert på min Viatrumf konto lengre. Virker som problemet dukket opp etter skiftet til Radisson rewards.

    Fant da denne: Har denne betingelsen alltid eksistert for Radisson & Viatrumf, eller er dette en nyere forbedring? Mener jeg har fått Viatrumf for bestillinger i Asia før ?
    • Det gis ikke Trumf-bonus på hotellbestillinger utenfor Europa, Midtøsten og Afrika.
    Også denne ser litt skummel ut, jeg er CCC medlem og får booker stort sett de spesialprisene & tilbud som gis til medlemmer etc:
    • Vær oppmerksom på at Radisson Blu ikke gir Trumf-bonus ved bruk av kupong- og rabattkoder, selv ikke de som tilbys på Radisson Blu sine egne nettsider.
     
    Last edited: 20. april 2018

Del denne siden