Hadde ikke trodd jeg skulle være først gitt. Men tirsdagen er opprunnen, ny lang dag på kontoret. Men, men. Hørte på Sveriges radio nyhetene i går at kommersiell flytrafikk nå er større enn før pandemien. Det hadde jeg ikke trodd. Det ble forøvrig påstått at et forbud mot business og first på fly ville redusere flytrafikkens utslipp med 25%. Svenskene har nå noen ville ideer.
Kanskje de har feiret for mye at de er på vei inn i NATO..? God morgen fra Kreta! Fortsatt late dager i solen. Heldigvis ikke den samme ekstremvarmen her som i Spania. Holder seg rundt 30 Ha en flott tirsdag!
God morgen fra kontoret på Lysaker! Ser ut som at juli kommer til å bli årets første måned uten å fly for meg Neste tur går til BOO i begynnelsen av august. Må prøve å planlegge noe litt mer spennende enn det i løpet av høsten. Lukter litt på Sør-Amerika, i forbindelse med en mulig jobbtur til USA. Ha en strålende dag!
God formiddag fra arbeidslivet.. Kjøpte to kinogavekort a 200kr via viatrumf. Fikk 20 kr pr gavekort i trumf. Greit nok, men å bruke korta til å handle for , se det var værre. Var på Risør kino for en uke siden, hadde korta på mobilen, men han som var der skjønte ikke hvordan de kunne brukes. Bestilte 4 bill til Mi7 på filmweb i går. Komplett umulig å bruke gavekort der også.. Siste håp er å printe ut gavekorta, og prøve å kjøpe popcorn på kinoen i Porsgrunn til onsdag. I-lands problemer Ha en spennende dag
God morgen fra MBT. Hjemmekontor og hagevanning før det blir Lufthansa til Dublin via Frankfurt. Det er begrensning på antall taxiløyver for å kjøre inn å plukke opp folk på DUB, begrenset til 1000 siden før årtusenskiftet, noe som til tider gir veldig lang ventetid. Har bestilt Blacklane denne gangen, koster noen € mer men de skal etter sigende være klare når jeg kommer og det inkluderer opp til en time venting om nødvendig. TWS.
God morgen fra det veldig nye, fancy kontoret (hvor jeg må låse opp mobilen og åpne en app hele 4 ganger for å komme meg inn i sykkelkjelleren og så opp i kontorlokalene - fremtiden altså...). Her primært for å få lunsj; det er veldig stille og rolig og kun én nær kollega i sikte i andre enden av etasjen. Har fine C-billetter med SAS til JFK i månedsskiftet september-oktober. Begynte å kikke på litt på reiserute og hoteller i går, og føler jeg blir fattig bare av å se på hotellprisene på Manhattan og i Williamsburg. Den opprinnelige planen var kombinert storby og landsbygd, og ser ut som vi får det til å fungere tålelig ved å brenne nordover etter landing 22.00, overnatte litt nord for Yonkers for en rask natt og så lage en mer permanent base en annen by langs Hudson, og deretter få to overnattinger på Manhattan (og i realiteten tre dager med avreise fra JFK ved midnatt). En del andre reiser før den tid, men godt å ha noe på planen. Ha en solid en!
God morgen fra Strømstad. I går kom vi oss knapt ut av hotellets eiendom. Til fordel for jordbær kortet som hamstrer poeng. Veldig enkelt foreslå legge ut for andre, som kommer på besøk. Lurer på om jeg bare skal sette meg i baren for å tilby med betaling for vipps i dag Noen kom seg i alle fall på en sup i kanalene bak hotellet Ha en fin tirsdag alle IF-ere
God morgen. Siste kontordag før varmen i Italia kaller. Det er grått i hovedstaden, men kom meg på jobb mellom byger, så livet kunne vært verre. Ønsker alle en god tirsdag!
God morgen fra hjemmekontoret de siste dagene før ferie. Hadde håp om en rolig uke, men det blir det absolutt ikke. Har altfor mange møter og ting som må ferdigstilles før jeg kan dra. Ser ikke ut som det blir en jobbfri ferie dessverre. @haifinn kinogavekort er veldig enkelt å bruke på f.eks Filmweb når du bestiller billetter. Bare velg gavekort når du skal betale.
God tirsdag fra Oslo. Forberedelse til reisen til Sør Afrika og Lesotho med mellomlanding og overnatting i Accra er i gang. Veldig dyr mellomlanding da jeg måtte betale nesten 1000 kr for visum, skatt på litt over 3000 kr, to vaksinedoser på litt over 1000 kr (ok, gulfeber er kjekt å ha uansett), og malaria-medisin på noen hundrings. Så nå tar jeg en tablett for å feire reisen er like rundt hjørnet.
God morgen! Klokken er 10, så nå kan jeg stå opp. Solen var innom i stad, men det er grått, og vanningssystemet kommer nok på i dag også. Det passer fint, for jeg må jobbe litt. Håper alle får en fin dag!
Kan bekrefte at god bekreftelse på gulfeber vaksine er kjekt å ha. Og ikke minst at det er en av turistattraksjonene, sammen med dengue og malaria du ikke behøver å ha med hjem.
Oslo har antatt Juli stemning. 18 grader delvis overskyet og regn altså. Ikke rart folk skal ha ferie.....
Lesotho er fantastisk og ga virkelig mersmak - lyst til å se mer av landet og byene også, ikke bare den fantastiske naturen og fjellene. Regner med dere skal gå litt tur? Hvor har dere tenkt dere? Nils & Ronny fra Handlingens menn har også vært der og lagd litt TV-innslag fra Lesotho. Pratet med dem begge i Colombia da de var med oss på tur, og de var veldig imponert over Lesotho og klare på at det var et høydepunkt i deres reisekarriere. Handlingens menn – 3. episode (Sesong 1) – NRK TV
God formiddag fra Holme ! Kom nett melding om at høytrykkspyleren var ferdig reparert Får se hvor lenge den varer denne gangen Ha en havarifri dag
God formiddag fra Lillestrøm. Kaffe i koppen og det pakkes. Kursen settes snart nordover hvor det er noe friskere enn det grå østlandsværet de neste dagene. Slipper å forholde meg til den svake kronekursen denne sommeren, men Widerøe tar fortsatt et godt jafs av lommeboka. Fin ferie skal det uansett bli!
Bon dia na Bonaire! Her er klokken straks åtte om morgenen, det drikkes kaffe og høres på bølgeskvulp mens dagen planlegges. Far vurdere å hoppe på havet, dvs ta seg en tur å hilse på fisken på morgenkvisten.
«God» ettermiddag fra Nordland. Hadde et ublidt møte med en flytebrygge igår, og sitter nå i taxi på vei til Namsos for en røntgensjekk. Formen er stigende etter legen ga meg ibux og paralgin. Ha en bedre en!
God ettermiddag fra Gullstua på OSL. Litt mer jobbing enn planlagt her siden LH byr på en times forsinkelse på første leg til FRA. Ei stappa gullstue er ingen god erstatning for FCT.
Det blir dessverre en kort tur innom Lesotho og jeg reiser alene. Til mitt forsvar skal hele familien til Japan noen dager etter min hjemkomst. Jeg skal kun være i Lesotho to dager slik planen min ser ut nå. Målet med denne turen er å kjøre opp Sani pass, gjennom Lesotho og tilbake til Sør Afrika. Jeg har kun booket overnatting frem til jeg skal kjøre opp Sani pass, så vi får se hvordan turen blir.