Velkomstbonus og oppgradering

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skrotnisse, 19. sept 2017.

1. skrotnisse

skrotnisse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg vurderer å skaffe meg noen eurobonus kort. Både SAS Amex og SAS Mastercard er interessant. Men så er jeg usikker på om jeg kommer til å ha nok omsetning til at det lønner seg med premium/platinum.

Men så vil jeg jo ha mest mulig i velkomstbonus også da, så lurer jeg på om hvis jeg først skaffer meg det minste kortet og får velkomstbonus på dette, og jeg finner ut at jeg skal oppgradere kortet vil jeg da få velkomstbonus på det nye kortet da?

Og så lurer jeg på hvordan det er med årsavgiften når man oppgraderer et kort. Betaler man da totalt bare for det dyreste kortet eller må man betale begge årsavgiftene?

Altså det jeg lurer på er om jeg kan skaffe meg et vanlig SAS Mastercard først og få 3000 EB i velkomstbonus for så å oppgradere til SAS Mastercard Premium og få 10000 til i velkomstbonus? Og bli den totale årsavgiften for det året da 1495kr? Og tilsvarende spørsmål for Amex?

Og om jeg skulle finne ut at jeg skulle nedgradere/avslutte et kort må jeg da betale hele årsavgiften eller får man refundert noe?

2. skrotnisse

skrotnisse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det ingen som kan svare på noen av spørsmålene mine?

3. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,587
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bare svare om SAS Amex.

Du får i utgangspunktet velkomstbonus kun én gang, selvom noen, inkludert undertegnede har fått bonus for to kort. Så ta utgangspunkt i at du kun får bonus for det første kortet.

Du får refundert gjenværende årsavgift ved oppgradering eller avslutning av medlemskap. Dvs. oppgraderer/avslutter du etter et halvt år får du refundert 50% av årsavgiften.

skrotnisse liker dette
  4. skrotnisse

skrotnisse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Okei, takk for svar. Så da er det nok lurt å gå for det største kortet først da, for å sikre meg den største velkomstbonusen, for så å eventuelt nedgradere det senere.

Del denne siden