Velkomstbonus og oppgradering

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skrotnisse, 19. sept 2017.

  1. skrotnisse

    skrotnisse Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg vurderer å skaffe meg noen eurobonus kort. Både SAS Amex og SAS Mastercard er interessant. Men så er jeg usikker på om jeg kommer til å ha nok omsetning til at det lønner seg med premium/platinum.

    Men så vil jeg jo ha mest mulig i velkomstbonus også da, så lurer jeg på om hvis jeg først skaffer meg det minste kortet og får velkomstbonus på dette, og jeg finner ut at jeg skal oppgradere kortet vil jeg da få velkomstbonus på det nye kortet da?

    Og så lurer jeg på hvordan det er med årsavgiften når man oppgraderer et kort. Betaler man da totalt bare for det dyreste kortet eller må man betale begge årsavgiftene?

    Altså det jeg lurer på er om jeg kan skaffe meg et vanlig SAS Mastercard først og få 3000 EB i velkomstbonus for så å oppgradere til SAS Mastercard Premium og få 10000 til i velkomstbonus? Og bli den totale årsavgiften for det året da 1495kr? Og tilsvarende spørsmål for Amex?

    Og om jeg skulle finne ut at jeg skulle nedgradere/avslutte et kort må jeg da betale hele årsavgiften eller får man refundert noe?
     
  2. skrotnisse

    skrotnisse Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det ingen som kan svare på noen av spørsmålene mine?
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bare svare om SAS Amex.

    Du får i utgangspunktet velkomstbonus kun én gang, selvom noen, inkludert undertegnede har fått bonus for to kort. Så ta utgangspunkt i at du kun får bonus for det første kortet.

    Du får refundert gjenværende årsavgift ved oppgradering eller avslutning av medlemskap. Dvs. oppgraderer/avslutter du etter et halvt år får du refundert 50% av årsavgiften.
     
    skrotnisse liker dette
  4. skrotnisse

    skrotnisse Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Okei, takk for svar. Så da er det nok lurt å gå for det største kortet først da, for å sikre meg den største velkomstbonusen, for så å eventuelt nedgradere det senere.
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal skaffe meg SAS MC Premium til sommeren, for å sammenkjøre det med EB-opptjeningsperioden min som starter 1/8.

    I den forbindelse har jeg samme spørsmål som trådstarter. Noen som vet om jeg først kan få 3k i velkomstbonus for vanlig SAS MC nå og ytterligere 10k ved oppgradering?
     
    skrotnisse liker dette
  6. NyPoengJager

    NyPoengJager Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Jeg har gjort dette i vår med SAS MC.
    Tok først vanlig MC, fikk faktura på årsavgift og 3000EB poeng.
    Betalte faktura. Så bestilte jeg MC Premium.
    Fikk dette, da trakk de årsavgift på det første kortet og sendte faktura på det nye i en og samme faktura.
    Så tikket småpene 10000EB Poeng inn når den fakturaen var betalt.
    Totalt 13000EB.
    Så jeg vil anbefale å gjøre det slik.
     
    Gullars liker dette
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Har da bestilt vanlig SAS MC og 3k EB er vel på vei :) Blir spennende å se om jeg får nye 10k når jeg oppgraderer til Premium i sommer!
     
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde Sas mc i noen få måneder også bestilte har jeg hatt Sas mc premium en måned, så får se om jeg får 10 000 poeng i gave med neste faktura
     
    Gullars liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    @sunshine: del gjerne dine erfaringer :) I appen er det jo tydelig at oppgradering til premium gir 10k nye EB. Selv tenkte jeg å kjøre oppgraderingen til sommeren for å samkjøre med opptjeningsperioden min som starter 1/8.

    Noen som vet om det er tilsvarende med pointearner? Tenker å bestille et pointearner til fruen. Ifølge appen får jeg da 2k eb (nettsidene sier 1k...). Interessant å vite om vi får nye 2k når hun da får pointearner tilnyttet premium.
     
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk behagelige 10 000 ebp når første faktura med premium var klar. Så det var jo helt innafor :)
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid gikk det fra du bestile første kort til du oppgraderte?
     
  12. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg starta hele denne bonusjag prosessen rundt oktober/november i fjor også oppgraderte jeg til premium etter at jeg fikk godkjent amex platinum i februar. Har jo egentlig ganske gode fordeler med jobben, men fant ut at man kanskje skulle prøve å gå for bonuspoeng og fast plass på turene, spesielt langturene :cool:
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Så 3-4 mnd da. Blir ca det samme for meg når jeg nå har anskaffet MC og oppgraderer i juli :) Takk!
     
  14. AAspeedway

    AAspeedway Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om dette fungerer ennå? Har nå fått mitt EB kort og venter da på 3000 poeng, tenkte så å oppgradere til premium,ser tråden snart er 2 år gammel så noen som vet om en får begge bonusene ennå?
     
  15. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Funker enda. Nytt kort, nye muligheter
     
    AAspeedway liker dette

Del denne siden