"Velkomstpakke" ved status oppgradering?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Peet, 20. febr 2022.

1. Peet

Peet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

Gikk nylig fra EBG til EBD og lurer på om man fortsatt får en "velkomstpakke" med bag tags osv eller om man må gå inn å bestille det manuelt?
    Husker jeg fikk det når jeg ble EBG, men er så lenge siden så vet ikke hvordan ting fungerer nå

2. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært EBD i 2 måneder her men Anko har ikke ringt og gratulert meg enda :p

Om du ønsker nytt EBD kort så kan du bestille det via min side.

themichael and Nordlands like this.
  3. Peet

Peet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Makan... Får sende en sint mail og be han skjerpe seg

4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,973
    Bonuspoeng:
    93
    For å spare miljøet er det slutt på automatisk utsending av kort til nye medlemmer, kanskje med unntak av Pandion.

5. Peet

Peet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kortet er ikke så viktig, men greit å få nye tags. Får gå inn å bestille selv da

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,142
    Bonuspoeng:
    183
    Selvbetjening der, ja.

Merk at man kan bestille feks 2 ganger rett etter hverandre, hvis man trenger flere tags. Ingen sperrer hos SAS. I motsetning til feks BA.

7. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Da er Gullkort og tags bestilt for Jr. Synes det var merkelig at det ikke hadde kommet noe enda

8. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    themichael liker dette
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Som mangeårig EBD synes jeg dette goodie-bag opplegget var noe tull.
    De kunne langt heller gjort noe som var relevant for flyreisen. Eks en eller et par årlige oppgraderingsvouchere eller mulighet til å åpne bonusbilletter på fly som ikke har bonus pt.
    Sistnevnte hadde vært langt mer gunstig for mange av oss enn en kakespade og salatbolle.
    Hvorvidt vi skal be om generell annerkjennelse som EBD på flyet er jeg ikke sikker på, skal purser gå å hilse på 30 stk på hver flyvning er det vel ikke så personlig lenger, og tross alt vil vel sånne som meg bare ha headsettet på og ikke bli forsyrret. På langtur er det forsåvidt greit, slik som gjøres i andre selskap.

Men hele konseptet med goodiebag, det er vel heller ikke gratis å kode opp et slikt system. Hva om man hadde brukt samme ressurser på å kode en F-booking inn i Star award? Yes, please!

*rant over*

10. Taurus Volans

Taurus Volans Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Enig med Are over at goodie-bag var bare tull.

Når jeg endelig skulle få meg sort og hvitt MasterCard igjen så slutter de å prege status på kortet! Makan!

Jeg har opptjening fra 1. november og jeg kvalifiserte til EBD nå nylig. Jeg regnet med at EBD gjelder for inneværende periode, neste periode + 3 mnd. men til min store forskrekkelse ser jeg at EBD gjelder bare til 31.1.2023 og ikke 2024. Er dette riktig?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,885
    Bonuspoeng:
    293
  12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja og ja.
    Du har opptjening tom. 31.1.23, men har du opptjent EBD til den perioden så beholder du det også neste periode, men da begynner du opptjening på 0, slik at du må rekvalifisere.
    Og så har du 3 mnd ekstra for å sikre at du får registrert alt av opptjening i løpet av perioden så du ikke risikerer å tape status.

Så ingen grunn til panikk her :)

13. Taurus Volans

Taurus Volans Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar.

Jeg har LTG, og EBD er ikke noe jeg er nødt til å ha. Vurderer faktisk å gå ned fra Amex Elite til Amex Premium. Jeg klarer ikke to CT uansett.

14. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan fortelle at dem nylig under servering på OSL-TRD kom til meg og da ble jeg hilst med "Du er Diamond, kan jeg tilby deg noe å drikke?". Jeg syntes det var veldig hyggelig og har sannsynligvis ikke kostet SAS noe penger...

magnusant, MarkSS, Are and 5 others like this.
  15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg også opplevd, selv om de på motsatt side 1 av 4 ganger ikke vet hvem som er det.
    Dog tenkte jeg mer på hvordan det i mange tilfeller gjøres på langdistanse, hvor purser kommer og ønsker deg personlig velkommen. Det trengs ikke, men for all del, de skal jo vite hvem som sitter hvor når de serverer :)

themichael liker dette
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt kleint når det skjer …

RoadKing liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,142
    Bonuspoeng:
    183
    Enig herfra også!

Og hvis du var heldig å fikk SAS MC gull før alle kortene ble anonyme, så er jo det kortet mye mer bling med gull-plastikk enn diamant-svart/hvitt uansett ;)

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Var EBD tre år, men ingen anerkjennelse fra purser på IC-flighter. Husker jeg tenkte at det hadde vært greit. Helt til jeg ble ROP-Gold (TG) og fløy endel IC-Eco (Ved gullfornyelse alltid oppgraderingskupong da).

Flere ganger kom purser rett før avgang når alle hadde satt seg og begynte å prate høyt om hvor bra det var at jeg er TG-Gull osv. Det var ganske kleint altså, alle i kabinen følger med og lurer hvem f....jeg er. Så, tja, med mindre det medfører oppgradering til C kan de godt la være for meg :)

Are, petrate, RoadKing and 1 other person like this.

Del denne siden