Skal nevne det neste gang. Om det ikke er nok så kan de heller ikke det fonetiske alfabetet. Svensken som jeg kom gjennom til gjentok "Adam" og "Cesilie" når det er ALFA og CHARLIE som er korrekt! (jeg er ofte lett irritabel fredager)
Det jeg syns er mest irriterende er: 1. Når man velger callback. Så ringer de ofte bare i 2 sekund også legger på. Jeg sto klar med telefonen og tok den med engang de ringte, kom igjennom også la de bare på. Makan. 2. En slags «countdown»: når det er ish fem sekunder til det er din tur, så stopper musikken og det kommer en ringe lyd eller nedtelling.
Callback er ekstremt stressende, fort gjort å skjelve på hendene og legge på selv i slike stressende situasjoner. De avbryter ekstremt raskt!
Det hadde jeg ikke turt.. Da sier de "Is it OK that I put you on hold, thank you". Merk at ordlyden tilsier et spørsmål, mens det i prinsippet er kun til info.. Så blir du sittende å høre på musikken til de legger på.. Litt spekulasjon dog. Men har opplevd det med Austrian. Husker ikke spørsmålet, men det var ikke veldig vanskelig. Type setevalg etter tilsvarende, dog tror jeg ikke agenten forstod engelsk så godt og jeg ble satt på vent i nær en time før hun løftet opp og latet som hun var en telefonsvarer. "Thank you for calling Austrian airlines and welcome back" før hun la på Kunne tydelig høre all støyen i bakgrunnen som på et callsenter, og ingen tvil om at det var samme stemme...
Og på norsk er det Anna og Cæsar.. https://snl.no/bokstaveringsalfabet Visste ikke at det var et norsk et i tillegg til det internasjonale.
Vanskelig med å støtte alle lokale bokstaver som feks ÆØÅ internasjonalt. I tillegg har vi sivil og militær versjon av bokstavene ÆØÅ i Norge.
Mener å huske vi lærte Ægir, Ørnulf og Ågot i sjøforsvaret (som Internett påstår er den sivile varianten). Mulig hæren driver med noe annet. Uansett rimelig akademisk siden mesteparten av kommunikasjonen gikk på engelsk.
Jeg viste det fantes noen nasjonale fonetiske alfabeter, men ante ikke at de var i bruk. Når det gjelder ÆØÅ er det heldigvis ikke disse bokstavene i referansenummeret