Verdens beste flyplasser

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 15. april 2016.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært på alle unntatt 6 og 9. Er enig i at Changi har den beste flyplassen på alle måter. Både for de som har adgang til lounger og ikke, masse ulike tilbud og de har også utendørs svømmebasseng.

    Var ikke veldig imponert over ICN når jeg var der for et par uker siden. Ja, de er effektive og alt det der, Jeg satt på Cathay loungen som var helt ok, men ikke noen dusj bl.a Har lest F reisebrev som sier at det ikke er noe spesielt med de andre loungene heller, uten at jeg har vært der selv enda.

    Jeg er mye på Heathrow som er en helt ok flyplass hvis man har status på BA i hvert fall. Jeg var på Doha nå på veien til Singapore og den var veldig bra også. Spesielt business loungen til Qatar var kjempestor med masse utvalg.
     
    Edvard liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  3. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Ser Haneda sikerer seg 2. plass i kategorien "The World's Best Airport Staff Service". Det kan godt stemme. Jeg var der for noen dager siden, og på mystisk vis glemmer jeg mobilen i innsjekkingsskranka. Jeg merker det ikke før jeg har godt gjennom sikkerhetskontrollen og er på vei inn i ANA loungen, og i det jeg snur meg ser jeg dama som sjekket meg inn komme løpende etter meg med telefonen i handa. Har vanskelig for å forestille meg det samme på OSL, for eksempel.
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 30. juni 2018
    drsyk and jgroneng like this.
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Mangler 2, 6 og 10.

    Men jeg stusser veldig over nr. 9 her, Kansai ved Osaka. Etter å ha tilbrakt
    en del timer der for noen dager siden, er jeg ikke imponert. Absolutt ikke.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 21. juli 2021
    Kristian liker dette
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ad lista over verdas beste flyplassar:
    Det overraskar meg at Gardermoen (OSL) kjem dårlegare ut enn Sea-Tac (SEA). Sistnemnde opplever eg som ein kronglete og ineffektiv flyplass, men OSL har jo nokså seindrektig bagasjeutlevering og systemet 'Connecting Norway' synst eg kanskje ikkje er heilt toppers (enno).

    Elles er det mange av flyplassane eg ikkje har erfaring med, men det overraskar meg at Gardermoen (OSL) ligg så enormt langt bak Kastrup (CPH), men det kan vere at det er kunnskapshol hos meg som gjer at eg blir overraska :)
     
    Edvard liker dette
  8. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Må si jeg er overrasket over den listen... en liste som mener at OSL kun er 3 plasser bedre enn Arlanda virker useriøst på meg. Joda, OSL har utfordringer som @Kristian nevner som den udugelige bagasjeleveringen som alltid tar lang tid og aldri sender prioritert bagasje først, og ikke minst connecting Norway (som vel å merke begynner å bli bedre) så synes jeg likevel OSL er mye mer ryddig, oversiktig, har bedre WIFi, bedre butikker enn Arlanda og således burde vært større avstand mellom de to...
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil jo alltid bli subjektivt over hva som er best. Når de kategoriserer i en liste, så vil alltid noen havne under/over andre.

    Feks Michelin restauranter, der blir de kategorisert i 4 kategorier. Noe som ikke sier hvem som er best, men hvem som er bra.
     
    Edvard liker dette
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 13. jan 2020
    Henrik, Upsaker, paron and 2 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,519
    Bonuspoeng:
    293
    Morsomt at OSL er eneste Scan by på lista over de 50 største. Men de tjener vel en del på det omfattende innenriksprogrammet i forhold til f.eks CPH.
    FlightsFrom var også dritkul. Takk for at du deler @Edvard :)
     
    Edvard liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Upsaker, drsyk, Avixlo and 1 other person like this.
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    paron, EndreD and magnusant like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva gjør du når det er stille på flyplassen?

    Lager gokartbane og hoppeslott ved ankomst.

     
    holmen liker dette
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Videosnutt om areal og flyplasser, 6:20 min.

     
    Spielhaug and paron like this.

Del denne siden