Styggeste loungen du har sett?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 03. aug 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er den styggeste loungen dere har vært i?

    Jeg har vært innom en del forskjellige i løpet av siste par år, både små og store lounger, men den som tar kaka er etter min oppfatning *A-kontraktslounge i Manila.

    Det var i utgangspunktet en helt ok minus lounge med utvalg som man kan forvente av ok minus lounger. Dårlig utvalg av drikke og ikke mye variasjon i maten. Det var en kylingcurry sak som var overraskende god, men der stoppet det.
    Setene var rett og slett ufyselige. Stolene var ikke av høyeste kvalitet og heller ikke siste årgang, noe som man kan finne mange steder, men de var ordentlig klissete og flekkete. Gamle stoffseter med hva som kan ansees som en årrekke med tilfeldige marineringer.. blæææ...
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Dårligste jeg kan huske er Cathay Pacific sin gamle Business og First lounge i Manila. Nå vet jeg ikke om denne finnes lenger da de har flyttet rundt på en del selskaper til nye terminaler der nede, men jeg fløy da i F og de hadde en forferdelig, kald spaghetti som mat. Brennevinet var billig og samme som i business, det beste de hadde var lokal ølet San Miguel. Møblene var nok fra 70-tallet, og i stil med resten av den slitne terminal 1.

    Husker også Thai sin business lounge i Chiang Rai, det var vel ca plass til 5 stk der tror jeg. Hyggelig dame som jobbet der og du fikk deg vann/brus ettersom Thai ikke tror at alkohol er nødvendig innenriks, og dett var dett.
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sala VIP på Palma er rimelig døv. Ellers var nok den kjipeste sett i forhold til forventing lh/lx sin f-lounge i SAO paulo kjip.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Thai sin Biz lounge på BKK er også sørgelige greier. Forøvrig nevner jeg United sine lounget på LAX, ORD.
     
    Eddie47 and Wiolenze like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    ORD er tragisk, men den er i alle fall ikke skitten og ekkel. Ifg. en kollega har den blitt oppgradert i det siste. Rettere sagt, han sa den var helt ukjent fra bildene som han så fra mitt besøk i fjor, og var langt bedre.. Vet ikke om de har flere der men nei takk..
     
    RoadKing liker dette
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i de sørgelige kontraktsloungene i Manila. Etter de pusset opp fellesområdene, kunne de da saktens pusset opp loungene også. Thai gikk fra å ha sin egen (som forøvrig ikke var noe å skryte av i det hele tatt), til å sende sine pax i en kontraktslounge som er det sørgeligste av det sørgelige. Jeg la ut bilder av dette i denne triprapporten: https://insideflyer.no/test-thai-airways-business-class-manila-bangkok/

    Ellers er jeg ikke enig i at Thai sine biz lounger i Manila er spesielt dårlige. Jeg synes de er langt over gjennomsnittet. Dog er de ganske kjedelige i matutvalget, og det mangler også vin der. Men ellers er jo fasilitetene i orden.

    Men noe som er veldig sørgelig, er Thai sin lounge i Taipei. Det er rett og slett snakk om et bomberom som har fått inn en del stoler.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes mye dårlig ræl der ute.

    Kategori håpløst: Kontraktloungen i Yangon. Kakkerlakker kravla rundt: Enough said.

    Bali: Veldig nært det jeg så i bildene @Bizflyer over. Samme maten, elendig drikkeutvalg.

    Triste greier:

    Loungen Emirates og Qatar bruker på Arlanda etter passkontrollen. Hjelpe meg for noe triste greier.

    Kontraktsloungen til SAS i Amsterdam, nesten like elendig som BA sin flunka nye egen lounge på samme flyplass. In fact, Shitpool er en tragedie i bekkmørtna for tiden med verdens verste sikkerhetskontroll toppet med skikkelig triste lounger.

    Roma: Alt er tragisk. Big time. Men de har en skikkelig Espressomaskin. Helt konge.

    Virgin Loft LAX. Besøkte denne i går. OMG, de knuser United og American på å være patetisk. Kjemisk fri for mat, tragisk kaffemaskin.

    Heldigvis er loungene i USA på rett vei inn i noe som er mye bedre. Det investeres tungt i lounger hos både United og American
     
  8. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    For å vri på spørsmålet; hvor finner man de beste loungene?
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Frankfurt ;)
     
    Eddie47, Blaa and RoadKing like this.
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Alitalia har vel nettopp pusset opp loungene sine og ut i fra bildene så ser de jo ganske så fin ut nå. (Om det er de du tenker på)

    Enig i Manila kontraktloungen. Helt forferdelig. Det værste var kanskje at det skjeldent var noen som ryddet opp, så fat og glass ble stående ganske så lenge.

    Men tror kanskje den styggeste jeg har vært i er kontraktloungen som AB bruker på SOF. Kaldt og ekkelt interiør.

    Ellers er jo AB's "lounger" (Executive Waiting Area) ganske sørgelige saker, men de er ikke direkte stygg i utseende.
     
    Last edited: 13. juni 2018
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har besøkt en Alitalia lounge, den lå nede i en kjeller. Elendig mat og drikketilbud og ingen vindu
     
  12. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Abuja (hovedstad Nigeria for dere som allerede har glemt det) er min favoritt på minussiden. Knepen seier over Lagos. På den andre siden er man jo alltid litt glad for noe som er litt bedre enn ikke noe.
    I den positive enden drar jeg frem LH på LHR, begge avdelinger. Gårsdagens besøk ga plusspoeng hos reisefølget.
     
    tommy777 liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS' lounge på ORD er det desiderte tristeste jeg har vært innom, ved siden av United Club på EWR (har riktignok ikke vært i noen asiatiske lounger). ORD-loungen var krampaktig liten, overfylt, utplukket (men et elendig utvalg i utgangspunktet) og varm. Kontraktsloungen som SAS bruker på FCO er heller ikke noe å skrive hjem om, men mange lysår bedre enn de nevnte.

    Beste er utvilsomt Lufthansas etablissementer på FRA. De har virkelig skjønt det.
     
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Verste lounge jeg har vært i: United Club, Newark.

    Beste lounge jeg har vært i: The Pier First Class lounge, Hong Kong.
     
    GinTonic liker dette
  15. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Escape lounge på Manchester Airport var helt forferdelig.. Ingen "spiselig" mat og elendlig utvalg av drikke. Eneste positive var at det var stille der.
     
  16. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg skal reise både via ORD og LAX i oktober, hvilke lounger er best å bruke her?
     
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance-loungen på TBIT på LAX er ganske så habil, med takterasse og greier.

    Når det gjelder kjipeste lounge; så denne på FT for noen uker siden. Den må vel være høyt oppe på listen her.
     
  18. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Loungen Swiss bruker (te) i Dar-es-Salaam er ganske stusselig. En flaske wiskey, noe lunket øl, dype mørke skinnmøbler og en vifte som bråket
     
  19. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    La oss holde oss til de dårlige loungene her, så kan man heller opprette en ny tråd for de beste loungene. Ok?
     
  20. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Centurion ungen som Turkish bruker på FRU (Bishkek) var spesiell. Store nedslitte hvite/grå sofaer. Mat, nei. Nescafe og Lipton teposer, varmt vann kun på forespørsel. Kald drikke? Nei fordi det lille kjøleskapet bare hadde plass til seks flasker vodka.

    Kompanserte med å kjøpe tilgang til Am Ex Centurion, SFO eit par uker etter på.
     

Del denne siden