Verdens billigste land å bo i over lengre tid :)

Tråd i 'Reisemål' startet av Kaffen, 14. mai 2021.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,749
    Bonuspoeng:
    113
    Denne videoen adresserer de $1000 a month videoene:

Ruby and EndreD like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,330
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleier å bruke ca 50.000 THB for å være der en måned, for 20.000 THB er leie av bolig for en måned + leie av 125CC scooter, men jeg spiser 50-50 Thai og vestlig, så ikke super billg men heller ikke ekstremt dyrt og jeg finner på en god del ting og har typisk en tre dagers tur på motorsykkel også innenfor disse rammer.

Men ut i fra erfaring så er 40.000 THB det nødvendige for å klare meg i Thailand, men en bør regne litt ekstra kostnader i forhold til bokostnader den første måneden der, men fra måned to og frem til den sjette måned så kan en bo en del billigere på lengre kontrakt på tre måneder pluss, så en må ta ett border-run men ikke mer, eller ikke regn med at du får mer enn dette, men du kan ha flaks.

Men inn til 180 døgn i Thailand, No problem :)

Last edited: 29. juni 2025
    tobeornot999 and NoLimit like this.
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,749
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler deg å se den videoen jeg postet. Oppsummerer greit. Og som sagt så kan du klare deg med 10 000 THB. Det vi diskuterer er å leve eller overleve.

Mitt poeng er bare at det ikke er noe vits i å poste videoer som går på kun å overleve selv om det går an. Du har selv satt tråden "Verdens billigste land å bo i over lengre tid" og det gjelder ikke Thailand lengre.

EndreD and kongenamundsen like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,550
    Bonuspoeng:
    293
    Godt under 2000 USD pr mnd, ikke verst det heller.

Som videoen var inne på (USD 1000), i Thailand kan man leve ekstremt billig ute på landsbygda særlig i nord-øst. Men de fleste fra Norge og andre vestlige land ønsker nok høyere standard og (som deg) en scooter pluss bolig og mat som ikke er helt rock bottom.

Men min påstand etter å ha vært endel rundt i Thai, er at man kan leve veldig bra og ha lommepenger til moro for USD 2500 med god margin.

Det samme beløpet holder såvidt til en 2-roms sentralt i Oslo, for å leie. Før strøm, forsikringer, transport, osv osv

EndreD and Insomnia4u like this.
  5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,320
    Bonuspoeng:
    293
    Så er jo det neste punktet inntekt …

Insomnia4u and tobeornot999 like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,550
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt!

Men hvis jobben kan gjøres over nett, eller for dem som er pensjonister, så er jo USD 2000 I mnd umulig å klare seg på i Norge - men fullt mulig og svært behagelig i Thailand.

Kaffen liker dette
  7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,330
    Bonuspoeng:
    183
    Videre så kan en se på Malaysia, og om en kan gjøre det i Malaysia og svaret på det er ja, litt om visa runs i fra Malaysia til andre land i regionen, ja Malaysia er faktisk enklere enn Thailand nå :cool:

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,749
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i at Malaysia nå er mye rimeligere enn Thailand, i tillegg til enklere visa-regler. I KL får man også mye hotell for pengene. Språk/Kultur/Utdanning er også bra i større byer. Så er det noen ulike erfaringer i forhold til hvilket kjønn en er pga religion. Også meget rimelig å reise/fly rundt i landet.

9. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    11,190
    Bonuspoeng:
    183
    Så er jo spørsmålet om en er her for å spare penger og gnie seg ihjel eller å leve et bedre liv…
    Jeg foretrekker og utøver sistnevnte!

Last edited: 30. juni 2025
    kiev, EndreD, Insomnia4u and 7 others like this.

Del denne siden