Hei alle sammen! Har lært utrolig mye på denne siden og dette forumet. Men har en veldig spesiell forespørsel, befinner meg i saranda mens en forlovelsesring ligger hjemme i Oslo (ble liggende lenge i tollen slik at den kom 4 timer etter at vi hadde reist på ferie). Trodde ikke det skulle være tungt å få sendt ting ned hit som ekspressfrakt men viser seg at når det kommer til gull, diamanter og ringer over 500usd så er det plent umulig med alle seriøse transportører å sende til Albania pga restriksjoner. Har tilogmed hørt med Apollo om de kunne være behjelpelig men fikk plent nei pga policy. Er dermed helt i villrede for om jeg får utført frieriet før vi reiser tilbake Norge mandag 24.07 Er det noen som kjenner noen som skal til Albania eller Korfu før den tid? Kan få ringen levert på gardermoen uansett tidspunkt. Evt er jeg villig til å betale 5000 for den som reiser til Korfu og kan møte meg i byen der med ringen (er 25min El halvannen time unna Saranda med båt) Hilsen en som hadde planlagt det perfekte frieriet men når det tar 1 dag fra Tyrkia til Norge og deretter 10 dager med ekspressfrakt ikke var tidlig nok ute PS: kan ikke dele denne på Facebook eller lignende uten at dama fatter mistanke hvis hun ser brukernavnet mitt
Om du finn billett til under 5k så kan eg levere gratis lørdag 22. Er på OSL frå 19:00 fredag 21. Men eg MÅ vere tilbake på OSL 05:00 søndag. Håpar du finn nokon som kan yte betre hjelp.
Har du sjans å hente i Athen søndag 23.? Då er eg der eit par timar trur eg. Edit: nah... tenkte meg ikkje så godt om. Mulig du får problem med å forklare at du stikk ein snartur til Athen...
En courier vil kunne ordne dette, og koste noe mer enn 5000 NOK. Siden oppdraget ikke er tidskritisk (du har 10 dager) så hør med dem, kanskje de har trafikk i området. De beste leverandørene på OBC (On-Board Courier) i Europa: time:matters +49 69 9999 2079 Air Charter Service +49 69 509 528 570 [email protected] Chapman Freeborn +49 2203 955 7666 [email protected]
Skal se når jeg kommer tilbake på hotellet ikveld om hvordan det ligger ann med priser på fly i helga, ikke fri roaming her så er litt vanskelig når vi ikke er på hotellet å lete på nett.
Hvis ingen av de alternativene funker kan jeg prøve å hjelpe deg 17-21. juli. Kan muligens dra mandag kveld og må være tilbake på ettermiddagen fredag. Håper det ordner seg!
Finnes det noen andre større destinasjoner enn Korfu (som deg er lett å komme seg til) i nærheten av Saranda?
Det finnes kreative ruter til Corfu-nabolaget, men ser ingen bedre egnet enn direkte, via ATH eller muligens London. Om du er i road trip-modus så er det direkte flight fra OSL til Preveza, Hellas (PVK). Flyvninger inn til Corfu (CFU): flightradar24.com/data/airports/cfu/arrivals wikipedia.org/wiki/Corfu_International_Airport#Airlines_and_destinations Nærmeste alternative flyplasser: ourairports.com/search?q=Corfu&show=scheduled skyvector.com/airport/LGKR/Kerkira-Airport Mitt tips til @Eatyomama; lag en ring av en champagne muselet og markblomst. Det vil sjarmere jenta og gi en god historie.
Ser ut til at jeg kjøper en billig ring her nede til selve frieriet, så sier hun ja da kan hun få vite om den som ligger i Oslo og venter når vi kommer hjem natt til tirsdag.
Håpar det går vegen for deg. Heile InsideFlyer sit no på nåler og kryssar fingrane. Og så er det berre å halde oss oppdaterte All mulig lykke til!
Uten at jeg kjenner din kommende bedre halvdel så er neppe ringen det avgjørende på om hun sier ja eller ikke. Kjør på og lykke til. Også kan du overraske henne med den feite ringen på en romantisk helaften når dere kommer hjem. En bra story blir det og, og den "billige" ringen blir kanskje viktigere enn den dyre når alt kommer til alt.