Viatrumf 7,8%

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Emilend, 27. okt 2019.

  1. Emilend

    Emilend Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, nytt og ivrig medlem her. Gøy!
    Brukte nettopp i overkant av 1500,- på viatrumf. Bonusen var på 7,8%.
    I bekreftelsesdokumentene sto det at jeg fikk 30800 EB poeng. Såvidt jeg forstår det må dette være en feil og mye mer enn forventet? 7,8% av 1500 er 117. Kan noen hjelpe meg med å forstå hva jeg egentlig tjente på dette?
     
  2. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    1500 * 0.078 * 13.5 = 1579.5 poeng

    Kunne du delt skjermbilde av det dokumentet? 30K hørtes litt for mye ut hehe
     
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er feil, men det er også utregningen din.

    Du får 7,8% av beløpet tilbake som Trumf-kroner. Dette konverteres til EB med en rate på 13,5 EB pr. Trumf-krone med automatisk overføring eller 10 EB pr. Trumf-krone med manuell overføring.

    Altså 1579 eller 1170 EB-poeng.
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer litt an på butikk. På mva og frakt så opptjenes ikke trumf-kroner.
     
  5. Emilend

    Emilend Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønte at 117 trumfbonus ikke tilsvarer det samme i EB poeng da, haha.
    Jeg tenker nå at de nevnte 30800 bonuspoengene ikke er eurobonus, men kanskje et poengsystem på aktuelle nettside, som er Lyko.no. Må nesten være det.
     

    Attached Files:

  6. Emilend

    Emilend Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Spørsmål 2: Må man bruke kortet registrert på trumf for å få poenget registrert når man handler på viatrumf, eller kan jeg bruke mastercardet mitt for å tjene ekstra?

    Spørsmål 3: Mange butikker gir opptjeningsbonus både på viatrumf og handel gjennom SAS' sider. Forstår at man må regne på dette, men virker på meg som at viatrumf gir mer hos de fleste butikker. Enig?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper du har fått 30800 shampoopeng i Lyko sin kundeklubb. Og det er IKKE EB poeng:(. Hva du faktisk får av EB poeng til slutt finner du ut når handelen dukker opp i listen din på Viatrum. Og som nevnt over. Selvfølgelig om du har fast overføring av trumf til EB eller ikke.

    Nei, du behøver ikke bruke et kort registrert på trumf.no for å opptjene Viatrumf. Så du bør / må velge kort ut fra hva butikken aksepterer og hvilket kort du ønsker omsetning på.

    Jeg har det samme inntrykket. Generelt. Men når det gjelder strøm, feks. For tiden så er det hos SAS en kan tjene noe. Så det handler vel om å følge litt med.
     
  8. DamnStraight

    DamnStraight In ebretro we trust

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Du kam bruke hvilket som helst kort når du handler med viaTrumf. Det gjelder forsåvidt også på butikker, så lenge du registrerer det blå trumf kortet i butikken før du betaler.
    Viatrumf er stort sett mye bedre. 50 poeng per 100-lapp gjennom SAS link vil tilsvare en bonus på ~3.7% med viaTrumf og fast overføring.
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng liker dette

Del denne siden