Vurderer å droppe EuroBonus i neste periode, hvis skyteam-pakken er halvparten så dårlig som den ser ut atm. For meg kommer de fleste bonuspoengene mine fra viatrumf, så trenger da et eller flere alternativer. Er spesielt reisebooking som drar inn poeng. Har tidligere brukt Airbnb til BA, men var ikke videre imponert. Et alternativ er selvfølgelig å skrote lojalitet, og heller gå for cashback. Noen som vet om andre shopping portaler som kan brukes til fly, hotell eller netthandel?
Bruker TCB mye for høyere bonus og bedre utvalg enn Viatrumf. Får kun cashback inn på Revolut kortet da BA krever adresse i UK.
BA eAvios har et godt utvalg av leverandører for reise med grei poengopptjening. Den er litt ustabil på om man får registreringen, men fordelen er at man får e-post morgenen etter om det er registrert og får e-post når de ser at kjøpet ikke lenger kvalifiserer (fordi man har avbestilt) og når poengene kommer. Så man slipper den manuell oppfølgingen på viatrumf.
Et alternativ til cashback er å google hotellet + tripadvisor og følge linken derfra. Prisen blir ofte vesentlig lavere enn standard pris + cashback.
Nå som jeg er fristilt fra Norgesgruppen, så tenker jeg Coop, og Æ på Rema 1000. I tillegg så går jeg mer frem med kalkulatoren og ser om det faktisk lønner seg å ta imot bonusen, eller om det finnes ett billigere alternativ der ute. For nå er det kun penger jeg bryr meg om, driter i Eurobonus, har nok poeng for noen år fremover der. CT gir jeg også blaffen i, ingen vits i å bry meg om Amex og CT hvis ikke SAS snur på det de gjorde de siste tre dagene. Derfor har jeg åpnet denne tråden