Hei! Sitter og fyller ICA for innreise i Singapore. Er det noe liknende for Vietnam også, eller må man stille seg i kø for manuell sjekk når man lander i SGN?
Du får 15 dagar visumfritt, men du må ha bevis på at reiseforsikring dekker covid. Ingen spurte når me var i Vietnam i fjor men det er eit krav. Du kan og søke om 30dagar turist visum. Ref: https://vietnam.travel/things-to-do/information-travellers-novel-coronavirus-vietnam
Tusen takk! Tenkte ikke på visum, men mer egenerklæring som jeg (for lenge siden) måtte fylle ut manuelt…Kom på det siden jeg kunne fylle ut det samme nå for Singapore
Du trenger ikke fyller noe form for innreise i Vietnam men ja du må stille seg i kø for manuell sjekk når man lander i saigon. (men du må ha bevis på at reiseforsikring dekker covid) helt normalt nå så du ikke trenger.
Kjenner jeg min flaks rett, vil de nok spørre om den, så jeg får sende en e-post til Tryg for å dette «svart på hvitt»
ja hvis du vil kan du fortsatt kjøpe, den reguleringen var bare for en kort periode (den første fasen av gjenåpning etter covid19) og den ble fjernet for lenge siden.
Har også opplevd at de spør om å få se utreisebillett ved en anledning, så greit å ha den klar så man ikke må begynne å rote på mobilen i skranken.