Vietnam - tips?

Tråd i 'Reisemål' startet av milehigh, 14. nov 2013.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Min plan til HAN er:
    BGO-VIE -SAS
    VIE - TPE - EVA
    TPE- HAN - EVA
    HAN - BKK - Thai
    BKK - VIE - Austrian
    VIE - BGO - SAS
    Alt er Star og jeg tenker å reise på poeng i C
     
    Misterix, Brunello, Darkcho and 3 others like this.
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Flere kjeder som garanterer rom 8 am med toppstatus. SPG med toppstatus gir rom i 24 t fra innsjekktid etter eget ønske.

    Ellers kan jeg anbefale både IC og Hyatt i DAD.
     
    Brunello and Ursa like this.
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    For tiden betyr pris en del, og så er det selvsagt tidsfaktoren. Raskerst og billigst til Da Nang er vel utgangspunktet. Så kommer bonus som en - bonus. Det er såpass lenge til jeg skal dra, at jeg har tid til å følge med på eventuelle tilbud som måtte dukke opp. Aner ikke hva det kan være mulig å komme ned i, av pris. Gjorde noen svært gode kjøp på biz da jeg reiste som mest for et par, tre år siden, bl.a. med Turkish til Dehli og Bangkok, tror jeg det var, som var svært bra. Reiste med SAS til Tokyo på economy, det var et mareritt.
     
  4. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i blant annet i Vietnam på lavbudsjett for noen år siden, da fløy jeg OSL-BKK med Thai, og deretter BKK-SGN med en veldig rimelige billett og 747 fra Lufthansa (LH772 gikk videre fra BKK da).

    SGN-KUL, KUL-SIN og SIN-BKK var alle med Malaysian Airlines og veldig rimelige billetter, det samme var BKK-OSL med Thai (t/r).

    Mener jeg totalt på den turen endte opp i underkant av 5500,- for alt av flybilletter, så om prisen er viktig så tror jeg det kan være veldig greit å ta en tur innom Bangkok.
     
  5. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fløy med CT til Singapore og billigbilletter derfra til Hanoi og hjem fra Da Nang. Ingen Star Alliance fra DAD til SIN, så vi endte på Silk Air.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,578
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye tid la dere inn i Singapore mellom flyene?
     
  7. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde noen dager, men jeg ville lagt inn minimum to timer, kanskje tre om jeg ikke skulle inn til byen mellom flyvningene. Changi er ganske effektiv.
     
    RoadKing liker dette
  8. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Skal smelle sammen et reisebrev når jeg har fått hodet over vann på jobben.
     
    RoadKing and Travellingalf like this.
  9. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Skal til Hanoi 15-27 juni og har funne ut etter litt research at dette er altfor lang tid å vere kun der. Lurer difor på om nokon her har vore i Vietnam tidlegare og har tips både til stader, opplevingar og generelle praktiske tips?
     
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Sjekk denne tråden: Påskeferie i Vietnam

    Vi var der i ti dager, og på den tiden rekker du både cruise i Halong bay og Hoi An. Med to ekstra dager kan du vurdere Sapa eller Ho Chi Minh city.
     
  11. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
  12. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Har nettopp kommet tilbake fra min andre tur til Ho Chi Minh City, og synes Vietnam er et helt fantastisk land. Har ikke vært i Hanoi, men har fryktelig lyst å ta et 2-dagerscruise på Ha Long Bay.

    Du finner reisebrevet mitt til Ho Chi Minh City under reisebrev-tråden.

    Uansett får du sikkert mange gode tips her i tråden. Jeg tenkte bare jeg skulle minne om Malindo Air sitt business-salg som pågår nå. Massevis av gøye single-aisle-fly med større og bedre biz-seter til en skikkelig lav pris. Du kan reise fra Ha Noi til massevis av kule steder i regionen med litt class :) eks: HAN-KUL T/R i business class for $260 - greit for en 3,5 timers flight :)

    http://www.malindoair.com/promo/bc-bonanza
     
    KRS and Stuttfeiten like this.
  13. JHoNNeY

    JHoNNeY Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Er det en egen tråd kun for reisebrev? Hvor kan jeg i så fall finne denne? Jeg søker som regel øverst for å finne reisebrev skjønner du.
     
  14. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    JHoNNeY liker dette
  15. JHoNNeY

    JHoNNeY Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Ursa liker dette
  16. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Hei folkens!
    Etter at jeg endelig har skrapt sammen mine 190k bonuspoeng så er det nå dags for å bestille min første orntlige bonustur, med Amex-Plat CT.

    Fruen har bursdag 6 september, så ideelt sett så ønsker jeg utreise rundt den dagen, men begge er veldig fleksible og kan i utgangspunktet reise når som helst mellom 1 september og 10 desember. (I verste fall neste år, men det ser dårlig ut med muligheter for første halvår 2019, og bonuspoengene brenner i lomma...)

    Hovedpoenget med turen er jo i utgangspunktet ett ca 10 dagers opphold i Vietnam, men det er et must å reise i First mellom Europa og Asia. Utenom det så kan turen gå via hvor som helst omtrent.

    Har de siste ukene lett meg i hjel på diverse nettsider, men det er jo veldig variabelt hva jeg finner og har fått med meg at Air China bør unngås dersom det er andre alternativer.

    Har funnet en grei rute med TG First i september foreløpig, men lurer fælt på om det lønner seg å legge turen litt lengre frem i tid eller om jeg bør ha is i magen og forvente at det kommer opp noe bedre? (Har ikke snakket med SAS og booket enda...)
     
  17. ortega

    ortega Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Det er ledig med Asiana både 6,7 og 8. september fra Frankfurt til Seoul. Videre kommer du både til Hanoi og HCMC på business med samme flyselskap. Da får du vel en ca. 20 timer i Seoul også.
     
    DanH, watchaddicted and Blaa like this.
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kona har lyst til å besøke Vietnam så neste CT-tur blir nok dit.

    Har (nesten) ingen kunnskap om landet, verken hvor vi bør dra og hva vi bør oppleve. Ser for oss å fly til Hanoi via ICN eller BKK og ha 5-7 dager i landet.

    Alle tips tas imot med takk!
     
  19. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    212
    Bonuspoeng:
    43
    Funderte lenge på en tur opp Mekong fra HoChiMin/Saigon til Laos, omtrent samme rute som i Apocalypse Now, men det er jo litt lenger sør... (Ble utsatt for min del, da jentungen er for liten ennå.)
     
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,936
    Bonuspoeng:
    183
    Ha long Bay noen timer utenfor Ha Noi kan trygt anbefales. Er dette en ferie med eller uten barn?
     

Del denne siden