FinalCall har en artig artikkel som sier litt om en mulig strategi hos SAS Langruter: Hvis det er satt opp en A340 er det sannsynlig at flygingen blir kansellert. Kartruter: Hvis det er satt opp en B737-700 er det sannsynlig at flygingen blir kansellert. https://finalcall.travel/da/saadan-ser-du-om-sas-planlaegger-at-flyve-en-afgang-eller-ej/
Hva med fra midten av januar 2021? SAS har satt opp 737-800 på alle avganger. Betyr det at alle kanselleres?
Setter de opp en avgang i Sverige eller Danmark med -700 ser jeg poenget her, men i Norge flys det mange avganger med -700 hver eneste dag, så ikke en indikasjon for oss. Hvilken flytype den er satt opp med spiller nok ikke så stor rolle. Men at en avgang plutselig ikke kan bookes lengt fram i tid er en klarere indikasjon siden de ikke akkurat selger alle flyene fulle om dagen...
SAS har falt veldig i anseelse hos meg pga dette rotet.... har en avgang hjem til jul som ikke lenger var mulig å booke på, flyet ble endret til -700 og det dukket opp et rart setekart... men hos kundeservice kunne de berolige med at denne var borte fra siden fordi den var fullbooket, ja liksom Kjenner jeg SAS rett så kansellerer de vel et par uker før og booker oss om til avgangen sent på kveld, noe som er uaktuelt med et lite barn, så ender vel opp med å booke hos Norwegian og anse pengene som tapt hos SAS
Faktisk har de tatt til vettet på noe. Plutselig kom det en decent mengde med avganger til EVE 23 desember. Nå venter jeg bare på at tilsvarende skjer for returen 26.