Vipps lanserer betalinger mellom brukernes kontoer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. nov 2017.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    "I neste uke lanseres nemlig en løsning der betalingene går direkte mellom brukernes kontoer, istedenfor dagens løsning som er basert på de internasjonale kortselskapenes betalingssystemer."
    [Kilde]

    Om jeg har tolket nyheten korrekt vil Vipps legge til mulighet for direkte belasting av konto, i stedet for kort, i appen. Jeg krysser fingrene for at det ikke er tilfellet, men frykter Vipps da vil fjerne eller legge gebyr på bruk av kort i appen. Hva tenker dere? Er dette slutten på for kortbonus i Vipps?
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok det ja, eller hvertfall et fee for bruk av kort..
    Dnb har tapt store penger på vipps.. nå er de eget AS, eid av alle bankene i landet... Time to get paiiid!

    C
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg frykter dette er tilfellet, men jeg får håpe jeg tar feil.

    … Usikker på hvordan en belastning på konto vil fungere sammenlignet med kort hvis du skal kreve chargeback, for eksempel om ikke du får varen du har betalt for?
     
  4. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Leste akkurat at Vipps hadde signert stor kontrakt med Visma for å få flere fakturaer inn i appen. Skulle gjerne hatt i pose sekk, med mulighet for både regningsbetaling og kortbruk...
     
    BendikHa liker dette
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du får nok lov å bruke master, men det blir nok et fee.. men det er nok verdt det på mindre kjente nettsider..


    C
     
  6. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    vipps har for lengst sagt at kredittkort må bli betalingsløsning mot gebyr, mens debet-kort inntil videre skal være gratis. For at Vipps skal kunne redusere kostnader, så må de vekk fra alle eksterne betalingsløsninger, derfor ser de til andre land som er langt mer fremme på mobil betaling, hvor "penger i appen" og direktebetaling mellom brukere, som ikke involverer kort er langt billigere transaksjoner enn de som f.eks. må gå via Teller eller andre eksterne sentraler.

    Konklusjon: Det er bare å vippse mest mulig og søke EB-poeng så lenge det går...
     
  7. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    :(
     
    indahla liker dette
  8. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Etter oppdatering av appen er det nå mulig å velge Bankkonto under betalingskilde (antar det ikke har vært der tidligere), men ingen oppfordring om å legge det til eller noe. Håp om at de skal ha en "soft transfer", og at man kan fortsette å bruker kredittkort en stund til?
     
    BendikHa liker dette
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det ser ikke ut til at det er noe å frykte foreløpig. Forsøkte å legge inn mitt kontonummer fra Sbanken og fikk beskjed om at "Account as Payment Source is currently not available. Change to another payment source or try again later".
     
  10. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    En av de nye tjenestene er straksbetaling, som innebærer at man kan overføre penger med øyeblikkelig virkning, direkte fra konto til konto, uten å måtte registrere et betalingskort.

    Denne tjenesten skal ifølge utviklingssjef i Vipps, Thang Manh Tran, være på plass i løpet av januar.


    :D

    Kilde
     

Del denne siden