Vipps og kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Are, 19. sept 2016.

  1. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Legger opp til nye sesonger med Luksusfellen ihvertfall. ;)
     
    geddi, kalleballer and mhsalv like this.
  2. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått denne funksjonaliteten i den nyeste versjonen av appen, men vet ikke om noen leverandører som tilbyr betaling gjennom vipps enda.
    Har et lite håp om OBOS ;)
    OT: for dere som betaler fellesutgifter og -gjeld gjennom OBOS så spurte jeg representanten fra OBOS på generalforsamlingen om mulighetene til å betale dette med kort. Han sa at det ikke var mulig nå, men at de jobbet med en nettbankløsning der dette skulle kunne gjøres. Er sikkert en viss sannsynlighet for at han misforsto / ikke visste, men hvis det blir vil det være mulighet for masse ekstra bonuspoeng :D
     
  3. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    God kveld!

    Jeg har shell mc. Det gir eurobonus.

    Men:

    Er det flere enn meg som får feil hvis man overfører noen tusen? Fører fort at det kommer en "feil".

    På mobilepay kommer det "koret kan ikke brukes".

    Hvis jeg har ført over 2-3000 tilsammen, så klarer jeg heller ikke å føre over noen hundrelapper i mange dager etterpå.

    Noen som har et godt svar på dette?
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig Shell MC er lik SAS MC da, etter rundt 4000,- så fikk jeg bare feilmelding... ringte kundeservice hos SAS MC, de fortalt meg det er begrensning 4000,- pr 4-5 dag, stemte ganske bra, etter 5 dager fikk jeg vippset 4000,- igjen, så ble det feilmelding igjen...
     
  5. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Mange takk for svar.

    Nei, dette kan ikke stemme for Shell Mc. Jeg har for eksempel ventet 10-14 dgr nå, fortsatt feil. Tror grensa kan ligge på 20 dager, eller?
     
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har utfordringer i MobilePay med Shell MC, hvor jeg ved betaling på Rema får "kort sperret eller for liten saldo", og må dra det fysiske kortet... Prøvde så å slette kortet, for å legge inn på nytt og får nå ikke lagt inn kortet i Appen.
    Så kan godt være at det ligger inne en eller annen sperre mot bruk over et visst beløp gjennom Apps... Skikkelig kjiipt i tilfelle, da jeg synes det er mye enklere med mobilen...
     
  7. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har testa med vippsfaktura? Regnes det som "varekjøp" (og eurobonuspoeng) eller "overføring" (og kapitaliseringsrenter fra dag en)?
     
    Last edited: 16. nov 2016
  8. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke kommet noen faktura jeg kan betale der...
     
    nonstop liker dette
  9. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    (Venter i spenning :p)
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette er nevnt tidligere...
    Man kan ikke betale en hvilken som helst faktura via VIPPS.
    Leverandøren må inngå avtale med DNB for å kunne sende faktura via VIPPS og det koster dem "5 kroner per faktura + 0,65 % av fakturabeløpet." (Makspris kr 49)

    Kredittkortselskapene ser nok helst at du betaler regninger via nettbanken med tilhørende "kontantuttaksgebyr".
    Kan resultatet bli at flere av dem nå vil kategorisere VIPPS som kontanttransaksjon heller enn varekjøp, nå som DNB går dem i næringen?
     
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Driver selv bedrift, men selger ikke melk og brød og konkurrerer således ikke på pris. Å begynne å betale for å ta betalt er nok noe jeg ikke vil gjøre før jeg blir tvunget til det. Inntil da er den gode gamle fakturaen fisefin.

    Vipps gjør ting enklere for kunder og kan være et konkurransefortrinn for enkelte næringsaktører, men pengene/poengene ender hos banken/kredittkortholderen.
     
    miura liker dette
  12. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Er det gratis for deg å fakturere kundene dine per post?
     
    thecoldfish liker dette
  13. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel relativt vanlig å sette bort fakturering, og det er jo ikke gratis det heller.. :) Fakturering er tidkrevende(dyrt) og kjedelig, og om løsningen til Vipps er god nok så vil nok noen beytte den! :)
     
  14. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke fakturert i post på flere år. PDF på e-post eller elektronisk, som stadig flere bedrifter støtter.
     
  15. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Kan hende kredittkortselskapene er happy med omsetning og påfølgende betalingsproblemer. Sånn det er nå må jo Vipps betale dem for transaksjoner, så mulig de tjener mer på Vipps enn kostnaden ved at noen fakturaer blir betalt der. De tjener jo fortsatt på alle transaksjoner.
     
  16. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Da skjønner jeg at du ikke er interessert i andre løsninger. Uten at jeg har noen konkrete tall så tror jeg fort fakturering per papir fort koster mer enn Vippsløsningen.
     
    thecoldfish liker dette
  17. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Koster noen kroner å sende brev, men 1,5 % (hvis jeg husker rett) av en vipps-transaksjon på 10.000+ blir fort litt penger. Noe må jo betale for kredittkortbonusene :)
     
  18. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Sto over her 5 kr pr faktura og 0,65% og maks 49 kr.
     
    thecoldfish liker dette
  19. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Se der, ikke så ille, men ille nok :)
     
  20. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, dette var merkelig, betalte 4000,- til en kamerat, etter et par dager ble beløpet refundert, helt uten grunn...
    upload_2016-11-23_8-43-7.png
    Enda merkeligere ble den refundert til min bankkonto, og ikke Mastercard som er lagt inn i Vipps.
    upload_2016-11-23_8-46-52.png
    Fikk 400 EB poeng da... Noen som har en teori på hvorfor beløpet kom i retur?
     

Del denne siden