Visum Etiopia ved transit

Tråd i 'Reisemål' startet av AlexStv, 14. febr 2018.

  1. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Jobben min har planlagt jobber i Afrika(Tsjad og Kongo bla) denne våren.
    Og jeg er en en de som skal reise nedover når dette blir aktuelt.
    Ønsker og reise med ethiopian airlines, for og opptjene eurobonus points(selvsagt).

    Men hvordan er det med visum Når man har transit i Addis Abeba???
    Spør siden jeg vet at det er et par som har vært på tur gjennom Addis Abeba her på forumet.

    Mvh
    Alex
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Var null stress når jeg hadde en dag i Addis i fjor. Gikk til "Interline Desk", så ordnet de visum og hotell for meg. Viktig å huske på at man kun får gratis hotell om lang layover er eneste mulig reiserute. Jeg reiste CPT-ADD-OSL og da var det to alternativer når jeg booket turen, en var med 3-4 timer layover og en med 17 timer. Jeg booket den sistnevnte og måtte derfor betale for hotellet. Kostet vel 60-70 dollar om jeg ikke husker feil.

    Her er info på Ethiopian sine sider:
    https://www.ethiopianairlines.com/AA/EN/services/airport/addis-ababa-stopovers
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du bare har mellomlanding og ikke forlater internasjonal sone trenger du ikke tenke på det. Om du tenker deg ut, så vet jeg ikke.
     
  4. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du bare skal mellomlande trenger du ikke visum. Hvis du skal landside eller inn i Etiopia får du kjøpt visum på flyplassen (ha USD i kontanter)
     
  5. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    I utganspunktet er det bare transit(forlater ikke flyplassen),men kan jo hende men tar seg en dag eller 2 bare for og oppleve byen hvis man får mulighet til det.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk dette dekket pga schedule change, ble booket om og hadde 18 timer i ADD.
    Fikk et eller annet hotell og så oppdaget de i skranken på flyplassen at vi hadde gullkort og fikk et annet hotell, antakeligvis bedre. - I alle fall det jeg fikk inntrykk av.
     
    christer liker dette

Del denne siden