Hallo! 12. juli er det min tur til å ta "bussen" til Auckland med Singapore Airlines. Jeg har begynt å sjekke opp litt og ser at nordmenn kvalifiserer for visum ved ankomst. Er det noen som har testet ut dette eller er det like greit å søke på forhånd?
Det var ingen problemer å møte opp i New Zealand uten visum av noe slag, alt gikk fort og smertefritt for vår del. Du må bare ikke ha med frukt
Nordmenn trenger ikke visum for å besøke New Zealand. regjeringen.no/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_newzealand Restriksjoner på innførsel av all mat og naturprodukter: mpi.govt.nz/arriving-in-new-zealand/items-to-declare
Eneste gang jeg har blitt stoppet i immigrasjonen, var i AKL. Men nordmenn på MR-charter bør vel nå være en plausibel grunn til å unngå ekstra delay... Ønsker en strålende tur!
Vi var vel nesten litt skuffet over hvor lite oppmerksomhet vi fikk i immigrasjonen i Auckland når vi ankom. Men sikkert like greit med tanke på tilstanden...
I desember 2015 måtte jeg ufrivillig overnatte i AKL på vei til Rarotonga. Suste gjennom immigrasjon og tollen med norsk pass