W og Q klasse med Thai Airways

Tråd i 'Bonushjelp' startet av NormaLT, 02. okt 2016.

  1. NormaLT

    NormaLT Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!
    Jeg og familien skal fly Oslo-Bangkok-Kuala Lumpur med Thai Airways i vinter, og har billetter i W-klasse på disse to strekkene. Hjem igjen reiser vi Bangkok-Oslo med samme selskap på Q-klasse. Har tidligere her sett at bkk-osl gir 5400 poeng på SAS Eurobonus i Q, men ikke tellende leg- stemmer det altså? Hva med W-klassene (poeng/legs)? Hvis de ikke gir tellende legs så lurer jeg på hvordan det går an å oppgradere til klasse som gir legs- med poeng? Penger? Noen som har erfaring?
     
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Wiolenze liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøkte nylig å forandre flere jobb-biletter som måtte bestilles på billigste måte(W) til Q-klasse. Ringte flere kontor for TG, men det er altså helt umulig. En kan imidlertid oppgradere for cash ved check-in. Men får da ikke poengene, som nettopp er noe av...poenget:D
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Booket Q klasse for meg og fruen og det kostet ca 2000 mer pr pers tur/retur så vi havnet på ca 7000 pr pers. Det var mellom Oslo/Bangkok.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    På Longhaul-flighter booker jeg alltid Q-klasse med TG. Da havner man også lengre fremme i flyet, og som regel blokkert midtsete.

    Intra-Asia har TG ofte gode tilbud i W-klasse vs Q, og her er det ikke alltid så mange poeng å miste siden kort(ere) strekk.
     
    Misterix liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr TG BKK-HKG i C, samme fasttrack og immigrasjon som First, pluss 20 min massasje. Verdt pengene om en oppgraderer intra-asia: Tok 5 min fra check-in til lounge, som er en egen trapp rett etter immigrasjon fast track. Deilig å slippe 40-50 min i den vanlige runden+mye trasking.
     
    geddi liker dette

Del denne siden