Hei! Jeg liker godt å lese reisebrev, særlig nå når man blir så mye sittende hjemme. Derfor tenkte jeg at jeg skulle dele litt selv, siden det ikke er så mange reisebrev for tiden. Vi var nylig i Washington DC på en såkalt "nødvendig" reise. Vi har ikke visum eller greencard, men vi ble innvilget National interest exception (NIE) av den Amerikanske ambassaden, på grunn av vårt formål med reisen. Reisen bort var i SAS plus fra OSL-CPH-IAD, og jeg har noen få bilder herfra. Hjemreisen var i SAS buisness fra IAD-CPH-OSL, og den har jeg vært flinkere å dokumentere. I tillegg vil jeg dele noen bilder fra Washington DC med dere.
Jeg må innrømme jeg var litt spent på om alt var i orden med ESTA og NIE i forkant av reisen. Det hadde seg nemlig slik at vi ikke fikk noen dokumentasjon fra ambassaden på at vi hadde blitt innvilget NIE. Jeg etterspurte dette, men fikk til svar at de la inn dette i systemene som flyselskapene og CBP (Customs and border protection), hadde tilgang til. De sa imidlertid at jeg kunne printe ut mailen fra dem der de skrev at NIE var innvilget, og det gjorde jeg. CBP spurte faktisk etter denne i passkontroll så jeg var glad for at jeg hadde skrevet den ut.
Her har vi akkurat boardet flyet fra CPH-IAD. Vi var vel kanskje 8 passasjerer i PLUS, så vi hadde veldig god plass. Det positive med det var at vi ikke var redde for å bli smittet av Korona Men jeg synes det var ganske vemodig å se alle de tomme flysetene, både med tanke på miljøet og SAS sin økonomi.
Last edited: 17. jan 2021