We travelling VIP's...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 22. mars 2016.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har postet noen ganger om fine opplevelser som GGL hos BA. Det er også spennende å lese om alle som opplever ekstra service som Pandion.

    I dag var nok en sånn out-of-the-ordinary opplevelse. Hadde nylig landet på LAX med NZ1, kommet meg igjennom immigration kverna og inn på AA terminalen. Ikke Anonyme Alkoholikere, altså, men American Airlines. Sjekket inn på automat og igjennom security.

    Straks jeg var igjennom den ringte det i telefonen min.

    - "Hi mr Fnate, this is ****** from American Airlines. You are through security now, right?"
    - "uhm... yes"
    - "That is great. We are departing your flight to Denver from the remote gates today, so I will be waiting for you by gate 41 to take you there. I have a green vest on"
    - "uhm... ok"

    [​IMG]

    Visst stod hun der. Sammen med ***** og en fin bil som skulle kjøre meg til dette domestic flyet fra LA til Denver. De ante ikke at jeg kom inn fra Europa, da dette var en helt separat booking.

    - "Are you doing this to all passengers on remote gates" - spør jeg.
    - "Oh... god no.... only Concierge Key and British Airways VIP's like yourself"

    Sånn går nu dagan :)
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Wow. At de gjør dette for CK, internasjonal F og av og til EP når det er lite å gjøre har jeg hørt om, men at de gjør det for BA sine medlemmer, ante jeg ikke. Du kan selvsagt også betale for det uten noen som helst status, heter Five Star Service, I LA bruker de kun biler ut til skuret som har alle regional jets, men de møter deg helst etter flagship check In, som kun er for CK og International F / JFK F / Five Star
     
    Last edited: 22. mars 2016
    Fnate liker dette
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Moro!!!! Det er gøy å se partnere ta så godt vare på hverandres kunder.
     
    Fnate liker dette
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig for deg som jo egentlig er veldig glad i å kjøre buss....

    Men hvordan var turen med NZ1 da?
     
    Fnate liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he, ja. Ble småskuffet.

    NZ var sykt bra. Noe av beste flymaten jeg har smakt noensinne. Bedre enn de siste opplevelsene med LH/BA First. Setene litt kleine, men resten gav et inntrykk av de gode dagene før 2008.
     
    tommy777, Robert H and Bizflyer like this.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Du har vel tatt bilder du vil dele med oss? ;)
     
    Fnate liker dette
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj - håper du har tatt noen bilder. Kanskje jeg kan få svigermor til å lage noe liknende på hytta i påskeferien, så kan jeg drømme meg bort og late som jeg er på tur. Skal kjøpe inn en sånn batteridrevet ringeklokke som jeg kan trykke på når jeg vil ha litt påfyll av vin... på tide å bruke opp noen av bonuspoengene jeg har hos svigermor :)
     
  8. VFFlyer

    VFFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Nice, regner med at vi dødelige med kun BA gold ikke kan regne med slik service, er det 5000 TP man må ha nå for å komme på GGL og deretter 3000 for å opprettholde status?
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tror egentlig ikke dette er standard for GGL heller, men litt som @tommy777 antyder - at de hadde tid.
    Men AA er supergode på anerkjennelse av BA status og som Gold står du som Executive Platinum i AA sine register. Det betyr bla gratis drinker i eco.
    GGL kravene er som du skriver. Altså ca 15 return intercont i biz for å kvalifisere.
     
    VFFlyer and tommy777 like this.
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke umulig :)
     
    Bizflyer liker dette
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har plusspoeng hos svigermor har du gjort noe feil ?
     
  12. VFFlyer

    VFFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for den, nå som EB planlegger "Gold for life" etter 10år og det har man jo i boks kan man gå all-in med BA et år med GGL som mål og deretter gå for 3000TP pr. år for å opprettholde status.
     
    Last edited: 22. mars 2016
    Fnate liker dette
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er godt å høre. Vurderer å endre strategien min og heller satse kun på BA neste år og droppe AA komplett.

    Uten å svette er jeg nå på 2760 TP for dette året, så 3K er greit. Men den første 5K kommer til å bli brutalt
     
    VFFlyer, Storg and Fnate like this.
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo fortsatt fly AA. Du må bare poste på BA. Nå som du er LA basert er jo AA136 glitrende til London. Bedre enn BA sin blåhval. Upgrades ut fra LA er også sjeldnere enn alle andre steder. Alt for mye folk som kjøper F der. Evt mye faktiske VIP's... Da stiller bygdetullinger som deg og meg langt bak ;)
     

Del denne siden