Wi-Fi eller øl?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Robert H, 11. juni 2016.

Tags:
  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    På vei fra Bergen til Oslo i går i SAS GO vurderte jeg om det var innafor med en øl - klokka var bare 14, men det hadde tross alt vært en tøff dag på jobben. Tre timers hardt arbeid med fiklete og motstridige regnestykker, hyl og skrik fra kolleger, - eller egentlig dempet hvisking, og mislykkede forsøk på smarte blikk og intelligent nikking da jeg påpekte at ting ikke så ut til å henge sammen slik ting skal.

    Stemningen etterpå var likevel tilsynelatende god, og alle lot som det hadde vært riktig vellykket - men for egen del var dagen ødelagt. Jeg var nedtrykt av tanken på at ting kanskje ikke hang sammen slik ting skal. Var det en fundamental feil i regnestykket - eller enda verre, var det rett og slett jeg som ikke skjønte noenting? Ingen andre så ut til å være nevneverdig plaget, så tanken på den sistnevnte muligheten ble mer og mer guffen.

    Etter litt ørkesløs grubling på flyplassen, parallelt med kollegialt og hyggelig småprat, fant jeg ut at jeg kunne forsøke å rote litt rundt på internett ombord på flyet - langt vekk fra nysgjerrige blikk fra bekymringsløse kolleger. SAS har jo gratis Wi-Fi, ikke sant?

    [​IMG]

    49 kroner så lenge man ikke er gull- eller diamondmedlem, eller reiser i Plus. Helt greit, tross alt åpnet dette for to mulige løsninger på krøllen jeg hadde fått i hodet: Sjekke om Mr. Internett kunne hjelpe meg - eller sjekke om Mr. Mikkeller kunne gjøre jobben (uaktuelt med begge - flere kokker osv.). Det tok omtrent 0,5 sekunder å treffe en veloverveid avgjørelse.

    [​IMG]

    Og heretter skal jeg huske at det som skjer på bakken, blir på bakken!
     
  2. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Godt sagt! Flytur er til for avslapping, nytelse eller i værste fall, lystbetont arbeid.
    Jeg har av og til fått litt lange og rare blikk når jeg sitter på BA, rad 1 på morgenflyet til LHR og tar en champis og en vodka+ginger ale (en VG) til frokosten :cool:
    Mens andre sitter og roter i bunkevis av papirer og forsøker å lese og ta notater :D
     
    Petter B-C, Robert H and Wiolenze like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Robert H leverer (igjen?) en krystallklar og tvetydig analyse av arbeidslivets gleder. Vil muligens også kunne brukes av hypokondere i mental oppbygging før det ukentlige (?) stevnemøte med fastlegen. Tror det var lurt at Mr. Mikkeller fikk siste ordet, Mr. Internett har ofte veldig mange løsningsalternativer, noe som lett forkludrer analysen.
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183

    Tenkte det samme selv, der jeg satt i min AF La Première suite og speidet ned på ground handling som jobbet ute i regnet; huff-ja håper de også får seg noe vin etter dagens lystbetonte innsats ved gaten.

    De klokeste individene sitter selvfølgelig oppe ved nesa på flyet og jeg drikker kun tre ting om bord; sparkling water, espresso og rødvin. Air France er så crazy at de serverer fri sjampis til alle på AF 256 – inkludert Economy! Bra det er avstand bakover.

    I det 777-300ER maskinen fikk pushback og vi var klare for å fly mot Singapore, sendte jeg et empatisk blikk tilbake mot arbeidsmaurene i Business; med ønsker om at de får seg noen bobler og en god, PowerPoint-fri natt.

    Bonsoir

    [​IMG]
     
    Last edited: 30. april 2021
  5. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, der ser man at bakken og Las Vegas egentlig er det samme.... Betyr det at jeg skal prøve CPH-BOS i sommer eller er det for lenge å sitte i en 737? Ja det blir SAS biz i så fall.
     
    Robert H liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, helt enig. Innimellom er det jo faktisk slik at det dukker opp noe arbeid som faktisk kan være litt lystbetont - selv om det stort sett er snakk om aktiviteter jeg bare definerer som arbeid, men som de fleste andre fornuftige mennesker vil oppfatte som tøysete tankeleker, som eksempelvis dette https://no.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall-problemet

    Kloke ord! Når det er mange løsningsalternativer knyter det seg i magen, samtidig som hjernen ser ut til å like det.. og hvorfor skal sistnvente liksom vinne alle diskusjoner?

    Godt observert - og mitt varemerke. Faktisk nøyaktig hva jeg får lønn for å bedrive. Men hvor herlig ville det ikke heller vært å kunne ha et klart svar på alt - slik også De Lillos drømmer om i Bankran: "..Selv om jeg ikke har et svar, på alt det du lurer på"

    Du mente selvfølgelig sparkling wine - og da i betydningen champagne :) Eller, altså - jeg er stor tilhenger av sparkling water, spesielt hvis det Pellegrino. Eller aller helst Badoit, men det har jeg aldri fått i lufta. Serverer de det på Air France?

    He, he.. nemlig. Og jeg har aldri vært i Las Vegas - selv etter mange besøk.
     
    braathens safe liker dette
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sure, og bare franske options på vann. Mente water; not fond of Champagne.
     

Del denne siden