Widerøe kutter segmentopptjening og poengopptjening på Norge rundt-billetten.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av OttoL, 23. nov 2015.

  1. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Så nå som Widerøe bekrefter at segmenter er fjernet sammen med poeng så er enesten grunn til å kjøpe "Norge rundt" billett altså kun for å reise Norge rundt på ferie ;)
    Selv om det ikke gir EBstatus lenger så er det jo fortsatt en greit priset billett som virkelig gir mulighet til å se og oppleve mye innenlands.
    Ikke misforstå, jeg synes også det er synd at opptjeningen forsvinner, men synes likevel Widerøe tilbyr et bra produkt i "Norge Rundt"-billetten selv uten mulighet til å fly inn gull eller diamant i løpt av noen hektiske uker
     
    Travellingalf and kiev like this.
  2. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Norge Rundt er for all del et bra produkt for å oppleve landet, det er det ingen som har nekta for i denne tråden. :)
     
    Earl liker dette
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Så det du sier er at det IKKE blir færre diamantkunder.... hmm, rart, ja da må jeg ha fått for mye sukker i julebrusen min ja.
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nei jeg lurer seriøst på hvorfor det er noe å juble over. Hvis det var sarkasme skal jeg heller bite det i meg selv med en ekstra sukkerkrydret julebrus i dag.
     
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir spennende å se hvor mange Norge rundt billetter de selger neste år!
     
  6. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    ¨
    De selger sikkert nesten like mye som før. Tror nok de fleste som kjøper den billetten uansett ikke er på jakt etter lettjente bonuspoeng men heller dra til destinasjoner de aldri ellers har råd til å dra til (mtp hvor mye Widerøe billetter faktisk koster til vanlig)
     
  7. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Går nok, som vanlig, litt OT her; men: Hva er egentlig ulempen med opptjening basert på revenue? Er det ikke logisk at SAS, og andre selskaper, premierer at man legger igjen flest mulig penger hos selskapet? Dette da selvsagt under forutsetning at det fremdeles er igjen nok fordeler til at man belønnes for å være lojal selv om man i blant kjøper billige billetter også.

    Spør av nysgjerrighet - siden jeg ser at mange er skeptisk til en slik modell. Nå ville sikkert jeg selv mistet EBG ved en slik omlegging, men det er jo egentlig ikke så relevant. :)
     
    thecoldfish liker dette
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,263
    Bonuspoeng:
    113
    vel, for min egen del vil jeg nok få enklere ved at opprettholde guld og kanskje enda kunne få diamant såfremt det blir revenue basert opptjening, så som sådan er jeg ikke imot det. Dog må jeg si, at etter jeg oppdaget Insideflyer (Bonusfeber) er det jo gått litt sport i at opptimere opptjening ved at fly flere segmenter eller ta seg en LH helgetur blot for opptjeningens skyld. Så blir det revenue basert opptjening forsvinner muligheten for at utnytte og optimere de supre deals som kommer inn i blant, og det synes jeg er utrolig synd.
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    De har jo allerede Pandion nivået for de som legger igjen mest penger. Så da har de jo et form for nivå som gjør det
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Motstanden er vel stor ettersom mange av oss "nerder" ønsker å ha en realistisk mulighet til å nå EBG/EBD ved å fly MR og ellers få ut mest mulig av bonusprogrammet.

    Personlig flyr jeg såpass mye i jobb på dyre billetter at det hadde ikke hatt noe å si PR. NÅ, men ser jo for meg at det kan endre seg om man slutter i jobb..
     
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Passer perfekt for oss som flyr mest gjennom jobb på kort varsel. Betaler fort 6-7.000 for en innenriksbillett når jeg først flyr innenlands.
     
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,263
    Bonuspoeng:
    113
    samme her, flyver som oftest på dyre billetter med kort varsel. Så for meg vil det nok bli enklere at opptjene til status, men det blir ikke like gøy som med miles :)
     
    thecoldfish liker dette
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Der kan vi være enig :)
     
  14. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Synd med opptjeningen av både poeng og segmenter, men hey, den forrige ordningen med EuroBonus var litt for god til å være mulig å kjøre i lengen.

    Selv med denne nedturen, så blir det fort en Norge Rundt-billett de to ukene med ferie i sommer for å få tidenes Norgesferie med masse fly og fjell. :D
     
  15. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Dang it... Ikke noe vits lengre med 13 segmenters dager altså? :-( Får bli 7-8 turer i LH i 2017 da. Diamanten gikk just fra 15000 til 30000 kr. Fortsatt god pris!
     

Del denne siden