Widerøe og "seat block"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 05. aug 2015.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte jeg skulle dele et par opplevelser om bord hos Widerøe som EBD!

    1) Jeg kom om bord og da satt det et eldre ektepar på to-setern, hvor jeg hadde A-setet. Tror faktisk jeg så at B-setet ved siden av meg var ledig, rett før boarding startet (setekartet på appen)
    Flyvertinnen spurte da om jeg kunne flytte meg til et vindussete litt lengre bak, på D-siden. Null problem for meg det, og deisa nedi setet mitt, og fikk ei jente ved siden av meg som reiste med en skjønn liten valpevoff. Så vi hadde jo nok å prate om.

    Da vi landet, kom flyvertinnen bort til meg etter at nabojenta hadde gått av flyet, og beklaget til meg at hun ba meg om å flytte meg til en toseter uten ledig ved siden av "...jeg så jo at du er diamantmedlem! Beklager!"
    Det var jo egentlig ikke noe problem for meg, men jeg synes det var en hyggelig gest fra flyvertinnens side.

    2) Kom om bord og fikk en eldre dame ved siden av meg. Flyverten, som jeg hadde flydd med tidligere på turneen min, kom bort til oss og lurte på om damen ville flytte seg litt lengre bak:
    "Dere sitter kanskje litt trangt her dere to?"
    -"Nææææææi", svarer damen, "sitter fint her je'!"

    Unge Larsen tok hintet, og takket ja til tilbudet om å flytte seg lengre bak.
    -"Eeeeh, ja, jeg har jo denne baggen under setet foran meg, så det er jo litt trangt her" svarte jeg. :D

    Endte opp med 20ABCD for meg selv :D, og flyverten og jeg hadde en hyggelig prat underveis. Han forklarte at han prøvde å leke litt stollek med EBD/P så langt det lot seg gjøre. Ofte er de bakerste radene blokkerte på Dash 8 Q400 siden den er litt baktung av natur, men om det er flighter som har lite bagasje, så er det enklere å flytte folk bak til den bakerste sonen. Gjerne da at EBD/P får en toseter for seg selv.
     
    KatManDu, Scandi, hifiman and 2 others like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er gode nyheter :)
    Jeg har sjelden fått ledig toseter hos Widerøe. Og det er en langt bedre ting å ha nabofri på Widerøe enn hos SAS når det er så trangt..
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dette blir standard praksis hos Widerøe, så er det et godt insentiv for å skaffe deg EBD når pengene og tiden strekker til. :D

    Prøver alltid å skaffe meg en tosteder alene på vei til KRS eller TRF, drahjelp fra cabin crew er en kjekk bonus.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Flott av Widerøe!
     

Del denne siden