Tendensiøst? Noe mer eller mindre tendensiøst enn det du skriver, er det ikke.
For det første er det sagt før, og jeg kan bare si det igjen: dette er min mening, med min bakgrunn, med min erfaring, med min omgangskrets, med de tingene jeg har blitt fortalt, med den kunnskapen og lærdommen jeg har tatt til meg. Vi er alle forskjellige mennesker, med forskjellige utgangspunkt. Hva annet kan man si, jeg har blitt fortalt av nok mennesker høyt oppe i luftfartstilsynet, mennesker med 30 års bransjeerfaring (i flertall), mennesker som har 40 års operativ erfaring innen luftfarten - at slik er det. Da hører jeg faktisk på disse menneskene. Om andre har andre meninger basert på en VG-overskrift eller noe de en gang leste på et internettforum, får det være opp til dem å handle på bakgrunn av det.
For det andre er det ganske kunnskapsløst, historieløst og lite innsiktsfullt å si "statistikken tilsier at Ryanair ikke har hatt dødsulykker, Widerøe har hatt det, ergo er Ryanair sikrere enn Widerøe". Det provoserer sikkert mange, men livet er for kort til å gå rundt på tå for å glede alt og alle... Men om man tror at det er sånn verden fungerer, så vet man faktisk ikke noe om det man snakker om. Det er den uhildra sannheten, rett fra levra. Shoot me all you want, det får være så. Likt som at noen nekter å tro at fossiler er ekte, noen nekter å tro at gud ikke skapte jorda og noen tror at kondensstriper er chemtrails fra NSA - så må jo noen også tro at dødsulykke => LAKMUSTEST FOR => sikkerhetsfaktor, uten å hverken ha lyst til å lære hvorfor dette ikke er sant, og uten å ha noe kunnskap om det de snakker om.
Pjuh. Jaja. Nå blir det vel masse hyling og skriking. Beklager. Men hva annet kan man si? Her må man sette seg ned å lese litt om saken, eller ta en prat med presidenten i Norsk Luftsportsforbund. Han kan hjelpe
Samt ta en tur på flyoperativt forums årlige konferanse og få noen nye inntrykk.
Vis alt...