Widerøe på veg inn i jetalderen?

Tråd i 'Nyheter' startet av Kristian, 04. nov 2016.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende nyheter. Ser Nilsen snakker om å eventuelt sette disse inn mellom Sør- og Nord-Norge på direkteruter, og det kan jo bli veldig spennende å se. Det er vel uansett ikke aktuelt å benytte jetfly på anbudsrutene ettersom det vel er ett fåtall av flyplassene som ligger inne i anbudsrutene som kan ta i mot noe som helst annet enn Dash8...
     
    Kristian liker dette
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og eg blir ikkje overraska om WF prøver seg på ruter mellom Aust- og Vestlandet. Kanskje, meir ønsketenking, prøver dei seg på ruter utanlandske plassar i nærområdet.

    Det som gir meg gysningar er sistesetningen om at vi er naive om vi trur at Ryanair ikkje vil prøva seg på innanriksmarknaden i relativ nær framtid...
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Ryanair og innenriks har det vært snakket om i mange år. Slik jeg ser det blir det med snakket. Hadde de sett gode penger i det, hadde det skjedd.
    Eksemplet med Norwegian som reduserer sin base i Trondheim antyder vel snarere at det er mer penger å hente ute.
     
    Kristian liker dette
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Håper ikke du mener ulykke som i styrt med tap av liv??

    Syns også det er greit med konkurranse siden det holder prisene til de andre aktørene på et lavt nivå. Så forventer jeg at Luftfartstilsynet sørger for at det er sikkert å fly uavhengig av selskap.
     
    mhsalv liker dette
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke strikk. Vegg. Tidligere var det normen å stoppe lenger unna veggen. I dag stopper man mye nærmere og derfor treffer man også veggen oftere når det oppstår uregelmessigheter.
    Og de bestemmende har regnet seg til at det er bedre økonomi i å treffe veggen nå og da fremfor å ha et tildels høyt antall crew liggende på hotell her og der.

    Og så lenge regelverket følges, er det jo per definisjon trygt.
     
    SASlovah4evah liker dette
  8. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Tendensiøst utsagn. Har Ryanair dårlig sikkerhetsstatistikk? Widerøe, som ikke er et voldsomt stort flyselskap, har har sin del av tragiske dødsulykker. Også som følge av menneskelig feil.
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Når du sier at du ønsker en ulykke velkommen (ikke akkurat dine ord, men du skjønner hva jeg mener) da er du ikke god. Snakk om klikkbait..
    Jeg ser poenget med at det bør ryddes opp, men slik fremstilling av ting er jo sykt.
    Tenk hvis det er din mor som er på flyet som detter ned? Eller mannen din?
     
    wilhelm and Kristian like this.
  10. Leknes

    Leknes Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Veldig enig. En ting er å misslike Ryanair, men å ønske seg en dødsulykke for å stoppe dem... kvalmt!
     
    Thomas123, wilhelm and anders82 like this.
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Du omgår poenget med en lang tirade om hva du føler, men det sier jo ingenting reelt om sikkerhetshistorien og -kulturen i et selskap. Jeg hevdet ikke at Widerøe er dårligere enn andre, men at kanskje Ryanair ikke er det.
     
    wilhelm liker dette
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,759
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøver som oftest å holde meg unna disse diskusjonene, men det må da være mulig å ikke være så polariserende og prøve å skyte ned alle andres argumenter med at dine kilder er "bedre"?

    I mitt stille sinn tenker jeg at dersom det hadde vært helt komplett uansvarlig, så hadde det aldri gått gjennom -- for ærlig talt, det sitter gjerne flere mennesker enn de du kjenner, som også har 30 års bransjeerfaring eller 40 års operativ erfaring, som faktisk mener at dette er akseptabelt og fortsatt er trygt. Hvis alle hadde vært enige hadde det jo ikke vært noe sak eller noe å diskutere.

    Å antyde at alle andres kilder og erfaringer er fra tabloide VG-overskrifter blir nesten litt for dumt...
     
    Insomnia4u, chrt, veeegard and 5 others like this.
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Okay?

     
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Æ gir opp ..
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Surf with dolphin timeout.

    [​IMG]
     
    tommy777, Henrik and anders82 like this.
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Advarsel har blitt utgitt. Intill Ryanair har drept noen, holder vi oss til saken
     
    LN-FHU and Chrisbgg like this.
  18. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Nettopp kommet hjem fra Oslo så leser jeg dette; "dessverre mener jeg det" svarer du Ida på spørsmålet om "du ønsker en ulykke velkommen?"

    Samtidig som du prøver å endre på din egen post ; "endelig skjer" altså ulykken står det i din egen post (kanskje ulykken som ligger rett rundt hjørnet endelig skjer) og det har ikke du sagt!

    Beklager, jeg holder meg også stort sett borte fra disse diskusjonene, men jeg synes dette er uholdbart.
     
    veeegard liker dette
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Videre diskusjon i denne tråden skal relateres til Widerøe og jetfly. Andre bidrag blir slettet.
     
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis Widerøe bestemmer seg for å begynne med jetfly så håper jeg valget blir Bombardier CSeries, og CS100.
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden