Widerøes "Norge rundt" billetten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Airman, 24. mars 2016.

  1. Airman

    Airman EBG

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei alle!
    Stemmer det at denne billetten ikke lengre gir EB-opptjening til å beholde status eller for en upgrade ifm. antall legs?
    Leste noe om dette i en annen tråd. Synd om dette stemmer.

    God påske!
    Airman
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ikkje lenger segment via denne billetten.
    No får du grunnpoeng som tilsvarar prisen du betalar for billetten.

    F.eks. 3390 poeng for billetten som kostar 3390kr.

    "EuroBonus: Medlemmer opptjener 3390 Basic poeng for 1 sone, 3990 poeng for 2 soner, 4590 poeng for 3 soner og 2000 poeng for ekstra uke. Barn med eget medlemskap i EuroBonus tjener poeng tilsvarende barneprisen. Poengene registreres etter endt reise. Flyvningene kvalifisererer ikke til oppgradering og det gis ikke poeng per flystrekning."
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer at man ikke tjener per flystrekning, men man får poeng for selve "Norge rundt"-billetten avhengig av antall soner og varighet.

     
  4. Airman

    Airman EBG

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar!
    Da er reiseruten forandret til en mer levelig rute :)
    Synd at Widerøe/EB ikke forstår at de vil fortsatt ha trofaste kunder når de kan opprettholde status..
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel strengt tatt en påstand uten hold.
    WF har lite konkurranse på sine ruter og når folk ringer avisa for å komme med "Jeg får gullkort for småpenger" er som å be om at det skal fjernes neste år. Widerøe bryr seg neppe om en håndfull gjør dette, men når hele Norge har fått det på trykk at det er "så lett og billig" er det klart at de må stoppe det før det tar helt av.
     
    Snabelfaen, Shyneno, Larata and 3 others like this.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Du finner all den info du trenger her: https://insideflyer.no/guide-wideroes-norge-rundt-billett/
     
  7. Airman

    Airman EBG

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Årets Norge Rundt-billett bookes i Y-, D- eller V-klasse. Dette kan være av stor betydning, særlig hvis du planlegger å fly noen av de kommersielle rutene til Widerøe som gir opptjening av poeng og segmenter i EuroBonus-programmet.

    Denne er vel ikke helt oppdatert?
     
  8. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, nett komt heim frå 2 veker med Widerøe Norge Rundt, i Nord-Noreg hovedsakleg. Ser at poeng og segment for dei kommersielle rutene har komt inn på Eurobonuskontoen min så verkar ikkje heilt som det stemmer at du kun får grunnpoeng for prisen du betalar. Nokre andre som har opplevd dette?

    Widerøe Norge Rundt er fin måte å oppleve landet på og om ein skulle få nokre ekstra poeng for det så er det no det berre bonus. Pluss ser ut som dei ekstra segmenta er nok til at sambuar beheld sølvkortet sitt...
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, har fått segment og poeng på div. ruter. Trur ikkje det er verdt å nemne det for WF eller SK ;):) Var ei veldig hyggelig overrasking :)
     
    Last edited: 17. juli 2016
    tafta liker dette
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Manglar du EB-poeng frå 'Norge rundt'-reiser no i sommar?

    WF kan på chat melde at dei vil sende inn billettlister til SAS for etterregistrering i september slik at alle får den poengsummen dei skal ha (3 390 for éin sone, 3 990 for to og 4 590 for tre soner).

    Her er direktesitatet: "Når det gjelder poeng på Eurobonus, vil vi sende lister til SAS i september der de etterregistrerer alle poeng. Husk at du kun får én sum poeng, og ikke pr flyvning."

    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)
     
    tafta liker dette
  11. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det er det samme svaret eg har fått frå WF chat og så dei er konsistente i sine svar ser det ut som.
     
    Kristian liker dette
  12. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,160
    Likes mottatt:
    21,847
    Bonuspoeng:
    183
    Hei alle sammen!

    Ganske ny på dette forumet, men etter å ha fulgt med noen mnd i det stille! Ser jeg at dere medlemmer har en Fantastisk kunnskap om reiser og bonuspoeng!

    Nå på søndag skal jeg og Jr starte Norge Rundt med Widerøe. Og som jeg ser her har noen av dere Tafta og Kristian mottatt segment og poeng for noen ruter på deres tur. Har disse segmentene og poengene blitt trukket tilbake nå i ettertid? Guttungen fikk plutselig håp om å klare Sølvkort etter deres poster! Han mangler 4 stk segment, men perioden er straks over!

    Over til ett annet spørsmål: Dere som har vært på Norge Rundt, har dere gjort 15 min stopover med samme fly tilbake til utgangspunktet? Løp dere innom sikkerhetskontrollen og tilbake til flyet, eller fikk dere hjelp av personalet på flyet?
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Innenlands trenger du ikke gjennom sikkerhets kontrollen på nytt. Da du alltid kommer inn i avgangshallen. Så skal du avgårde med samme fly er det nok ok med 15 minutter. men en annen avgang så kan det nok bli trangt vill jeg tro ;)
     
    kjeeli liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs vel hvilken flyplass man lander på.
    I Kristiansand må man inn igjennom ny kontroll fordi man blir ledet rett ut av sikker sone ved ankomst. Ingen transittsone. Har gjort det en gang med 20-30 minutter eller hva turn around er der. Gikk fint, men på annen tid på døgnet kunne det blitt problematisk. Har sett lange køer i sikkerhetskontrollen der før..
     
    kjeeli liker dette
  15. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,160
    Likes mottatt:
    21,847
    Bonuspoeng:
    183
    Bra å vite Xflipper, vi har ett par slike ruter! Guttungen (12) vil innom så mange flyplasser han kan på 14 dager. Jeg har klart å lese meg frem på forum'et her at KRS kan være vrien Are, så takker så mye for bekreftelsen av det!.
    Har lest litt om at mannskapet kan være behjelpelig på flyplassen slik at vi slipper å forlate flyet, noen som har erfaring med dette?
     
    Petter B-C liker dette
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forumet :) Har sjølv lært mykje her inne :)

    Enn så lenge har segment og poeng ikkje blitt trekt tilbake, men det kan jo skje den dagen Widerøe sender inn listene til SAS for etterregistrering, så å bruke NR-billetten til å oppnå høgare statusnivå kan kanskje definerast som "risky business" (i mine auge) :)

    Dette har ikkje eg gjort, men som Are over her seier, det kjem vel an på flyplassen. Variantar med og utan transitt finst, i alle fall på flyplassane nord/aust av Tromsø (som er dei eg kjenner best). Fleire plassar blir alle passasjerane slusa rett til baggasjebandet og må då gjennom ny sikkerheitskontroll og slikt, så då kan det bli knapt med tid, spesielt sidan på dei mindre flyplassane blir innsjekkingspersonalet og sikkerheitspersonalet opptekne med flymottak osv. Correct me if I'm wrong!

    Jokeren ligg i om du berre får lov til å bli om bord dersom du kan vise ombordstigningskort for neste avgang og dersom det er i orden for WF :)

    I alle tilfelle: Propellfly er fine greier, god tur! :)
     
    Last edited: 09. aug 2016
    kjeeli liker dette
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    1,345
    Bonuspoeng:
    113
    15min går fint på enkelte flyplasser selv om man må gjennom security.. Eks på dette er Stokmarknes, men litt bedre tid er å foretrekke. Dog snakker man med personalet ombord og sier ifra at man skal med samme fly tilbake, så kommer dere med. Widerøe ga super service på hele min NR-tur ifjor. Holdt igjen fly, bakkepersonal sjekket meg inn osv..

    Så det vil helt sikkert gå bra. Verste jeg var ute for var når jeg kom til BGO tidlig en morgen fra Oslo via Sogndal og vi var forsinket. Da måtte jeg løpe til neste gate (hadde en halvtime i utgangspunktet) som viste seg å være bussgate. Hørte de ropte meg opp over høyttalern og jeg kom 1 min for sent, men de åpnet opp og slapp meg igjennom likevel. Da jeg kom på neste fly, så sto det 50 meter fra det flyet jeg nettopp hadde forlatt! :eek::D
     
    RoadKing and kjeeli like this.
  18. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,160
    Likes mottatt:
    21,847
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre at vi kan fikse dette med kabinpersonalet! hadde i utgangspunktet tenkt å printe ut Boarding Card med kopi av legitimasjon på samme ark som BC og spørre personalet om de kunne hjelpe oss. Turen er ikke beregnet som forsøk på upgrade til statuskort, dessverre et år for seint ute der! Men skulle vi være så heldige som Tafta og Kristian at ekstra segment og poeng dukker opp! uten at dette blir trukket tilbake i september. Så Hopper Jr i taket!
     
    Last edited: 05. aug 2016
  19. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,160
    Likes mottatt:
    21,847
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen Takk for utrolig kjapp respons gutter!
     
    Kristian and Xflipper like this.
  20. tafta

    tafta Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Kjeeli,
    merk det var kun poeng og segment frå kommersielle ruter som kom inn på EB-kontoen og ja dei ligg inne endå på kontoen, men kven veit kva SAS finn på når dei får NR-listene frå Widerøe i September. Dama sin oppteningsperiode var no uansett omme i Juli og nytta dei ekstra segmenta til å halde på sølvkortet sitt.
     
    kjeeli liker dette

Del denne siden