World Traveller Plus til Toronto. Tja

Tråd i 'Reisebrev' startet av OttoL, 04. juni 2015.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hopp og velkommen til min første rapport her på bonusfeber. Beklager at bildene kanskje er litt store, men bolaget har et helt udugelig bilderedigeringsprogram installert på jobb-pcen så take it or leave it. Og for det andre. Hvis du vurderer å kjøpe Sony Xperia Compact så bør du ta rennefart og drite i det. Raskeste vei tilbake til iPhone neste uke..

    Har tidligere skrevet to rapporter på flyprat, klikk deg gjerne inn på rapportene hvis du ønsker hvis du ønsker:

    http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=129428

    http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=132058


    UANZ: Til poenget. Må bare legge til at den er skrevet "in a hurry", så pardon me for dårlig norsk!

    I disse nedgangstider er det sikkert flere bolag som anser det som unødvendig å sende undersottene sine i bizzebizz over dammen, spesielt mtp. at flyturene er type mellom 7 og 8 timer som en strengt tatt tåler både i eco og ikke minst eco plus. For min del er eco plus mer en greit nok, så booket det da det ble klart at jeg måtte en tur til Toronto. Mind you, tømte avios-kontoen min for upgrade til biz på tilbaketuren. Tross alt greit å sove skikkelig J

    Tar først noen bilder fra BA757 BGO-LHR:
    29 mai
    BA757
    BGO-LHR
    G-EUPX
    Euro Traveller
    Sete 6a


    Flesland etter rushet er en annen verden. Dukket opp litt over 10 for å sjekke inn. Utenom en som måtte snakke veldig høyt om at hun med familie skulle til Miami med en irriterende fjoddefjord-dialekt(Bergensere tar sikkert spøken) var de tingen i innsjekk. Ble derfor ropt frem til CE-innsjekken. Kom oss opp i luften litt forsinket, siden BA758 var litt forsinket ut fra LHR. Mistenker at de venter litt på folk som kommer inn til LHR om morgenen.

    Benplassen for en på 191cm er ikke så veldig bra, men for en såpas kort tur går det greit.

    [​IMG]

    Heldigvis var det ingen i 6B. Snudde meg flere ganger og tror faktisk det var det eneste ledige setet i Y. CE var helt full med 4 rader.

    [​IMG]

    Sunnhet og BA går ikke hånd i hånd:

    [​IMG]

    Kom nå oss ned til LHR etter noen snurrer i luften. Twickenham åpenbarte seg på venstre side
    [​IMG]

    Connection på LHR er og blir en tålmodighetsprøve. Passkontrollen gikk greit, men de som jobber i sikkerhetskontrollen er så ineffektive at hele gjengen etter min mening burde fått fyken. Gatwick er for min del en drøm sammenlignet med det tjafset på T5. «Jaja, hør på han sutrefyren fra Bergen som buhuu må ut og fly til Toronto».

    Tok «toget» til T5C hvor BA97 skulle ta oss over dammen. BA97 går kun fredager og mandager, så det passet brillefint siden siste fly på ruten YYZ-LHR lander rimelig seint i Toronto


    29. mai
    BA97
    LHR-YYZ
    G-VIID
    Sete 21B(opprinnelig 21A, men den eldre damen som opprinnelig satt i B var så giret på å sitte i A og hun møtte for første gang i verden en hyggelig bergenser)


    Boarding fungerte som vanlig etter planen (Hører dere sas? Det er mulig å ha en konsistent boarding!!). Dog, det kom et VM i pissvær (eller yr som det heter i Bergen) så ble stående en stund før vi fikk dra avgårde. Tror vi var rundt 50 minutter forsinket da vi tok av. Jaja, minor issue og egentlig forventet.

    Setet for de neste 7 timene og 50 minuttene (eller noe slik)
    [​IMG]

    Meny og pre-drink delt ut før avgang:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Naboen
    [​IMG]

    Benplass mer en god nok for en «langtur». Dog, den driten som henger på veggen har ikke plass til mye av personlige eiendeler. Litt håpløst spør du meg, men la gå.

    [​IMG]

    Kom oss til slutt avgårde. Måtte selvfølgelig ta et vingebilde
    [​IMG]


    Middagen:
    [​IMG]

    På rad 21 i 772en til BA må du dra opp «tven» fra armlenet. Dette er egentlig greit, men skal du se på tven på en noenlunde behagelig måte må den stå en liten cm ut i gangen. Crewet på denne flighten virket som om de hadde blitt coachet av selveste Usain Bolt, så de løp nesten gjennom gardinen fra CW til WT+. Ble dultet borti flere ganger, selv om jeg ikke var i nærheten av å ha noen som helst kroppsdel ute i gangen. I tillegg var den vanlige engelske høfligheten ikke-eksisterende fra de to som serverte min side av flyet. Var mer «HER TA DETTE» enn «would you care for something to drink?». Uholdbart spør du meg. Ble egentlig oppriktig skuffet over BA på denne flighten. For min del har jeg hatt en forkjærlighet for BA pga. YTTERST profesjonell oppførsel blant de ansatte. På denne flighten var det ikke tilfelle. La oss håpe at jeg bare var uheldig..


    Uansett. Tok meg en liten gåtur i kabinen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Til slutt kom vi oss frem til YYZ. G-VIID parkert ved gate mens søsteren G-YMMB på vei (en del forsinket) tilbake til LHR.

    [​IMG]

    Immigration gikk som en lek, utenom en rimelig lang gåtur fra gate til immigration var alt på YYZ meget meget effektivt. Hev oss til slutt inn i en taxi til Hilton i chestnut street.

    Hvis du ikke har vært i Toronto anbefaler jeg å legge turen innom ved neste anledning:
    [​IMG]

    Så, var WT+ verdt pengene? Både ja og nei. Hvis differansen er meget liten mellom WT og WT+ er det ikke tvil i havet en gang om hva man skal velge. Spesielt hvis flyturen er lenger enn det jeg satt i. Dog, når prisen begynner å krype opp mot 8 til 10k hver vei synes jeg det er litt bortkastede penger. Mange her inne tenker sikkert at «ikke faen om jeg setter meg i eco», men et sted går grensen i hva man bør betale for en flytur. Jeg var rett og slett skuffet over denne turen med BA, ikke fordi jeg er såpass heldig at jeg får betalt reise til Toronto men når det først skal brukes penger på en flytur synes jeg man bør forvente en viss standard. Jeg håper virkelig at dette var one-off fra BA, men tenker meg nok om to ganger ved neste korsvei om det blir FI, KL, BA eller SK på en langtur til Nord Amerika.

    Hvis du har orket å lese alt tullet mitt så takker jeg for det J
     
    Last edited: 04. juni 2015
  2. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    "Crewet på denne flighten virket som om de hadde blitt coachet av selveste Usain Bolt, så de løp nesten gjennom gardinen fra CW til WT+."

    Denne lo jeg godt av OttoL! Hvor ble det av den britiske høfligheten? For øvrig synd at ikke BA leverte opp til vanlig standard her. Håper det går bedre for deg på returen ;-) En finfin rapport, så håper du mekker skriverier av hjemreisen også.
     
    Misterix liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for en kjempefin rapport!

    Det jeg liker med BA er den noe "laidback", men fremdeles profesjonelle holdningen. I motsetning til f.eks Swiss hvor alt som regel går helt etter instruksjonsboken. Men det høres ikke ut som det var denne du fikk erfare denne gangen, det er kjipt...
     
    Ole liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Halla. Takker for brillefin rapport!!!

    Kjipt å lese om det dårlige crewet. Det var ikke tilfeldigvis latinsk crew? De har noen, og da ser du alle har små Spanske, Franske og Italienske flagg på navnskiltet. Fra disse har jeg helt uten unntak hatt elendig service. Sure og vanskelige. Pælmer maten på bordet og smilene er så påklistret at det er ekkelt.

    Ellers er jeg enig i at om det koster 8-10k hver vei, så hadde ikke jeg valgt det over economy

    Håper vi hører fra returen
     
    Ole liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemeldinger og likes alle sammen :)

    Alltid et labert nivå på humorsiden når man sitter på en konferanse hvor captain obvious snakker :)

    Ja altså, jeg har flydd BA en del i det siste, men da kun til LHR og der har jeg intet annet enn positive tilbakemeldinger å gi om BA. Spesielt gjelder dette når jeg flotter meg med CE til og fra LHR. Der er det mye som du sier. De er down right professional men også med et glimt i øyet. For meg er det spot on!

    Begge hadde britiske navn. Kan jo helt klart være andre ting her, men jeg synes det er et problem når de kommer i 100 fra CW-kabinen og det kanskje står en rett fremfor gardinen i WT+ kabinen. Da sier det bang, noe som også skjedde ved et tilfelle.

    Når det er sagt, 100% konsistent produkt kan man jo ikke forvente, derimot er jo WT+ noe BA flagger som premium og da forventer jeg litt premium service. Ikke i nærheten like bra som bizzebiz, men litt over økonomi. Maten og benplassen var jo så klart bedre, men som sagt var det noe som manglet. Skal avgårde med WT+ til SAN enten rett før eller rett etter jul, blir spennende å se om jeg bare var uheldig. Og som du også skriver i din guide om BA er WT+ å foretrekke hvis man ønsker upgrade til CW selv om the big boss sier nei.
     
    Ole and Fnate like this.
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde ei med spansk flagg en gang, som jeg fikk et førsteinntrykk av ala det du nevner her da hun stod og sa hei i døra. Det snudde helt da hun begynte å servere meg. Tror det var ca. den beste servicen jeg har hatt på en BA-flight med "Mr. Foss" i omtrent annenhver setning, og fri flyt av cola. Er mulig det kan ha noe med at jeg fikk et sånt tilbakemeldingsskjema på slutten av flighten, og jeg husker å ha lest på Flyertalk at det er forhåndsbestemt hvilke setenumre de skal deles ut til.
     
    Robert H, OttoL and Fnate like this.
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Kjekk lesning dette!! :) Hører mer enn gjerne om returen i biz ;)
     
    OttoL liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for kommentar :) Skal se om jeg får røsket sammen en rapport, men selv om jeg tar mange bilder på tur er det fortsatt litt tiltak i å skrive en rapport. Selv med min rimelig labre form for humor.
     

Del denne siden