Y+ med Singapore Airlines CPH/LHR - SIN. Erfaringer?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ordnetseg, 02. mai 2018.

  1. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    395
    Likes mottatt:
    1,206
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer en tur til Singapore neste år og lurer på om noen har flydd Singapore Airlines sin premium economy class. Har sjekka litt reviews av kabin og service og det ser stort sett bra ut, men er selvfølgelig noen delte meninger der ute. Valget av Y+ er jo komfort på en lang flytur, men også for å få 100% opptjening i EB, da det er begredelig opptjening ellers.

    er det noen her som har erfaring med singapore airlines' sitt premium økonomi-produkt?
     
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd både LH, SQ, SK Premium ECO. Og kan nok sei at SQ leverar som vanleg, spesielt på service og mat kanskje.
    Eg vil kanskje sei at SK trekker det lengste strået på setekomfort. Men er ei stund sidan eg flaug SQ Premium Eco så er litt usikker.
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    SQ er bunnsolid, skinnseter trekker litt ned for meg personlig. Foretrekker stoff for å unngå å bli klam i hakket
     
  4. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    2-4-2-konfigurasjon er noe som jeg synes trekker ned. Tenk å havne sammen med reisefellen midt i midten når man har brukt såpass mye ekstra på billetten. SK har jo 2-3-2 på Plus, noe som er et pluss (!). Skal legges til at jeg ikke personlig har prøvd Premium Eco på SQ.
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes setene er ganske likt SAS sine. Konfig er jo 2-4-2 som nevnes over. Det kan være både positivt og negativt. Reiser dere 4, 6 eller 8 sammen så ta hele raden. Er dere 2 så gjelder de å plukke vidussidene.

    @MadsVaHa : Kan ikke huske at det var skinnseter der vi satt ? Kan huske feil eller det er kanskje noen varianter på configen ?

    Første rad i Prem Eco har bedre plass - men de får du ikke booket får innsjekk pga. bassinet eller for ekstra betaling pr. sete (*G status hjelper ikke...)

    Mat og service er ok - antar ganske likt med SQ Eco med litt mer valgmuligheter (inkludert Book-the-cook når du flyr ut fra Singapore) og fri fly Champ..... men selvsagt et langt steg ned fra Biz.

    Personlig så ville jeg lagt noen kroner i å sitte i Prem Eco fremfor Eco på så lang reise.
     
    Travellingalf liker dette
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Mener både 777ER og A350 har skinn. Mener det kom etter at de begynte å installere ny kabin for noen år siden.
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok rett.... Vi var sikkert så fornøyde med fri flyt champagne i Prem Eco at vi ikke husker :)
     
    jgroneng, dkvt and MadsVaHa like this.
  8. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    395
    Likes mottatt:
    1,206
    Bonuspoeng:
    93
    takk for svar :) ser at LH også er i samme prisklasse når det gjelder prem eco. Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag så derfor jeg setter stor pris på tilbakemeldingene deres :) virker ganske safe å fly SQ, selv om jeg må innrømme at skinnseter i 14 timer kanskje ikke frister veldig. men det er vel samtidig mykere og lettere å sove i?

    På LH sine sider får man jo faktisk se setekonfig og ledige/opptatte seter på SQ sine flyvninger også. Vil jo tro man havner i samme EB bookingklasse uavhengig om man bestiller via SQ eller LH sine sider (?). 2-4-2 er jo kjipt når man er to og havner midt på i midtraden, så det er en detalj det er verdt å følge med på!
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelte LH flighter har 150% opptjening!!
    SQ har stort sett bedre sørvis, men har ikkje testa LH prem eco. SQ vs SK, så er sørvisen som natt og dag. Setet er litt bedre hos SK.
     
  10. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har reist både FRA-SIN (A388), SIN-CPH og SIN-SYD (77W) i Y+ og det var ganske fornøyelig. Skinnseter var ikke noe problem for meg. På A388 vil jeg ikke anbefale å sitte helt fremst i kabinen da det er konstant romstering i galley like foran og derfor veldig vanskelig å sove.

    Av det jeg har reist på før liknet det mest på ANA sin Y+, da mest med tanke på servering. Imidlertid vil jeg ikke si at det slår AC sitt premiumprodukt på helheten. Det generelle servicenivået er selvfølgelig bedre på SQ.

    Det var litt nedtur å gå tilbake til Y+ etter å ha blitt oppgradert til C på strekningen SYD-SIN (A388) pga. overbooking i Y.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden