Hei, Sitter og funderer litt på å svi av 190.000 poeng på en companion ticket i Business med min vesentlig bedre halvdel til Australia neste år. Noen som vet hvor stor YQ er på en så lang tur, eventuelt om det varierer med hvilke selskaper man reiser med? Antar jeg får mye for p(o)engene uansett her, men er jo kjedelig hvis YQ er nesten like mye som en Eco-billett i seg selv, gjør det vanskeligere å overtale fruen om at dette er en god ide. Edit: Oppfølgingsspørsmål: Finnes det oversikter/nettsider som kan fortelle meg størrelsen på slike fuel surcharges? -B
På http://matrix.itasoftware.com/ velger du ruten og selskapene du forventer å reise med. Trykk deg videre og da får du opp denne oversikten: Dette var ruten OSL-FRA-SIN-SYD med Singapore i biz Der kan du se full oversikt over alle skatter og avgifter
Hei, Forsøk å gjøre en dummy booking med TG. De er vel det eneste *A selskapet som har noe særlig tilgjengelig på Award til Australia. Jeg er redd det løper på 6-7 TNOK pr billett ! Dersom det er TG blir det ca denne routing; OSL-FRA-BKK-SYD
Så vidt jeg har sett er det relativt god tilgjengelighet på award OSL-BKK, så man slipper nok å reise via FRA, om man vil.
Har akkurat bestilt F award med TG til SYD hos UA , MP . 230.000 poeng og kun kr. 1.107 i taxes pr. pax for meg og fruen. Ut via FRA og hjem via MUC. .
Fruen sitter alltid foran meg langs vindusrekka.. Så hun ikke ser hva jeg får servert av drikkevarer..
Så hvis jeg hadde hatt poengene hos UA så hadde jeg sluppet unna med 5000 NOK mindre per pers? Et lite oppfølgingsspørsmål, fant denne fra Osaka til Oslo med Turkish: Vil det si at det kun påløper rundt 1000kr i avgifter på denne (pr pers)?
Nei. SAS har egne YQ avgiftscharts som de bruker når YQ på en flight bestemmes, men som du skjønner av posten over er det tydeligvis forskjellige rater ut i fra hvem du havner hos under booking.
Skjønner, hadde jo ikke forventet at noen deler av denne prosessen skulle være enkel Det er vel noe jeg ikke finner ut av før jeg bestiller da antar jeg, gitt at jeg kommer igjennom på telefonen,og treffer en person som faktisk klarer å hjelpe meg med å bestille turen da såklart
Tidligere var det iallfall slik at de japanske myndighetene bestemte hvor mye det kunne kreves i fuelcharge fra Japan. Dermed kan awards til/fra Japan med Star Alliance være en god deal.
I tillegg til TG i C til HKG og TG i F til SYD ( se ovenfor ) har vi booket DEL i C OSL-IST-DEL med TK og hjem DEL-FRA-OSL også i C ( nye AI 787 ), og selvfølgerlig LH opp fra FRA i C. Merk: Vi har valgt TK og AI frivillig. Også UA poeng, 90.000 pr. pax og $ 113 taxes..... Minker på poeng nå for begge, men en del igjen..