Hilton Düsseldorf

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Hilton har 16 hoteller i Tyskland. De fleste av disse er i brandet Hilton, og de er plassert i de største byene. Hilton hotellene i Tyskland holder en god standard, og er absolutt verdt et besøk.

Hilton HHonors er Hiltons eget bonusprogram. Der oppsamler man poeng ved at det beregnes 10 poeng for hver US Dollar du betaler for romregningen. Hilton HHonors har nivåer som er Blue, Silver, Gold, Diamond. Har man en av de siste 3 statusene tjener man flere poeng pr overnatting og man har fordeler på hotellet etter fordelene. Dette kan du lese om på Hiltons egne hjemmesider.

Så ville tilfeldighetene at man skulle forbi Düsseldorf igjen, og til tross for at prisene ikke var de laveste, valgte man allikevel Hilton for å refreshe Hilton HHonors-kontoen sin og for å se om gullkortet hos Hilton HHonors virket en siste gang da dette går ut i mars og jeg har ikke rekvalifisert meg.

Hotellet ligger midt mellom flyplassen og sentrum. Ikke så mye annet enn forretningsbygninger i nærheten, men det står taxier utenfor hotellet hele døgnet, samt at det ikke er langt til nærmeste undergrunnsbanestasjon. Hotellet har et stort konferansesenter, en bar og en restaurant. De 2 øverste etasjene er executive floors, og der finnes også en excecutive lounge hvor gjestene med rom på i disse etasjene kan slappe av, spise en enkel frokost, ha små møter og på kvelden har de noen timer med gratis mat og drikke.

Jeg ankom hotellet torsdag kveld og ble tatt vel i mot i resepsjonen, og bare ved å nevne navn, ble bookingen funnet fram. Jeg har gullstatus hos Hilton HHonors så jeg var litt spent på om jeg ble oppgradert. Hilton har i det siste vært veldig stricte på at de kun oppgraderer gullmedlemmer en romkategori, så jeg visste at på dette hotellet måtte jeg booke et deluxe rom (nest laveste kategori) for å sjanse til å bli oppgradert til et rom på excecutive floor.  Min taktikk denne gangen var å være smilende og ekstremt hyggelig for å se hvordan det gikk i stedet for å virke «business aktig» og spørre om det er mulighet for en oppgradering. Nå var det så at jeg hadde booket 2 rom denne gangen. Et for meg selv, og et for reisefølget. Jeg hadde skrevet en kommentar på bestillingen at det andre rommet gjerne skulle være et røykerom.

Resepsjonen

Resepsjonisten bekreftet at jeg hadde bestilt 2 rom og at de hadde besørget ønsket om ett røykerom og et ikke-røyker. Da vi fikk forelagt et ark til underskrivelse så jeg at vi hadde fått rom i øverste etasje, og jeg visste at det var executive floor. Så da var altså oppgradering i boks. Men bedre skulle det bli. For da jeg fikk romnøkkelen så jeg at romnr var ikke det samme som på skjemaet jeg underskrev. Det skulle vise seg at jeg var oppgradert til en juniorsuite. En meget gledelig overraskelse og første gang jeg har fått en slik kraftig oppgradering. Reisefølget fikk et flott executive room og var meget godt fornøyd. Og han har ingen status hos Hilton. I tillegg fikk vi begge gratis internett og gratis frokost. Jeg synes dette var veldig god uttelling på ett gullkort.

Som gullmedlem får man vanligvis en liten gave/snack eller så på rommet. På mitt rom var det 2 flasker vann, hvorav en var faktisk drukket av. Da jeg kontaktet resepsjonen senere på kvelden og takket igjen for det flotte rommet nevnte jeg sånn for deres interne rutiner at det vel ikke var vanlig at det skulle stå en halvdrukket flaske på rommet. Ja, ikke det at jeg skulle klage, altså. De beklaget så mye, og da jeg kom tilbake til rommet senere var denne byttet ut med en ny, full flaske. Dette var vel tatt hånd om av hotellet!

Juniorsuiten var meget behagelig, med en stor sovemaskin, sittegruppe med sofa og 2 stoler, eget skrivebord og et bad med både badekar og dusj.

Sovemaskinen
Salongen
Kontoret
Badet
Dusjen
Badekaret

Der var også en velfylt minibar tilgjengelig. Dog var prisene noe stive. Prisene for 2 av de små Jägermeisterflaskene i minibaren tilsvarte at jeg kunne ha kjøpt en liter på butikken. Men sånn er det vel bare. Er man tørst nok betaler man…..  (Er nok derfor jeg drikker!)

Vesle-baren

Ettersom vi kom til hotellet såpass sent var det ikke mer mat eller drikke og hente i executive loungen. Vi var vel innstilt på en tur i Düsseldorfs Altstadt hvor det kryr av barer og restauranter. Men ettersom vi var litt tørste, måtte hotellets bar besøkes. Om ikke annet for å kunne dokumentere det i denne rapporten. Baren må vel kunne omtales som en litt typisk hotellbar. Bartenderen var ulastelig antrukket med både slips og jakke. Han var veldig hjelpsom og bød på opptil flere smaksprøver.

Store-baren

Bildet er tatt neste morgen pga lyset. På «kunstverket» over baren skjuler det seg et lerret, hvor det kan vises fotballkamper eller annet. Vi fikk smake en lokal gin-type fra Schwartzwald som var såpass god at det ble til et par GT’er av den etter at vi først hadde fått hver vår øl. 2 øl og 2 GT endte på 45 euro. Så spesielt billig er det ikke nei. Vi kan vel kalle det norske priser.

Altstadt lå bare 10 euro unna i taxi. Taxi er billig i Tyskland. Kan absolutt anbefale en barrunde der nede. Mye å velge i og mange ulike typer utesteder.

Vel tilbake ble det en meget god natts søvn. Til tross for mye trafikk på hovedveien utenfor var rommene meget godt isolert så støy utenfra var fraværende. Fra rommet kunne jeg også se flytårnet på flyplassen i det fjerne og fly som landet og tok av. Dog ikke nærme nok til å se noen detaljer.

Frokosten ble servert i hotellets restaurant mellom kl 0700 og 1030. Ved inngangen til restauranten ble man møtt av en hovmester som sjekket om man hadde frokost inkludert eller om man skulle betale. Frokosten kostet 20 euro for de som ikke hadde inkludert slik som for eksempel gjestene med gull og diamond status hos Hilton.

Frokosten bød på mange varmretter og kaldretter, og der var sågar en kokk som laget omeletter eller andre eggeretter etter ens egne preferanser. Betjeningen var oppmerksom og serverte kaffe og juice ved bordet. Da jeg nok så veldig juicetørst ut tilbød han å skjenke opp et ekstra glass juice så jeg hadde 2 glass på bordet. Disse ble fylt opp jevnlig. Meget bra service. Frokosten smakte også meget godt. Men jeg må si at eggerøren var tørr, men det var også det eneste som trakk ned.

Restauranten. Lys og trivelig.

Hotellet byr også på et stort konferansesenter med tilhørende businesscenter.

Konferanseområdet
Business center

Utsjekkingen gikk enkelt ettersom rommet var forhåndsbetalt. Og utenfor ble vi bokstavelig talt tatt av vinden. Det blåste kraftig denne dagen, og vindfanget utenfor gjorde det til en utfordring å komme seg over til parkeringsplassen. 23 euro kostet det å la bilen stå parkert utendørs på hotellets parkeringsplass.

Hotellets konferansesenter utenfra

Det ble et meget vellykket opphold på Hilton Düsseldorf.

Hilton Düsseldorf

Quickfacts:
Rompris: €154  men har sett romprisene nede i 99 euro.
Romtype bestilt: De Lux rom
Romtype gitt: Juniorsuite
Hjemmeside: Hilton Düsseldorf
Bonusprogram: Hilton HHonors. Ga meg totalt 2436 poeng.
Nivå: Jeg har gullstatus hos Hilton

Vær med å diskuter Hilton Hotels på vårt forum. Du finner diskusjonen på denne linken.

Oversikt

Fordeler

* God seng
* Grei executive lounge
* Hyggelig personale og god service

Ulemper

* Små bad på alle rom under suite
* Litt usentralt -trenger transport til byen
* Høye priser for mat/drikke.

Komfort/Værelse

Fasiliteter

Service

Value for money

Overall Rating

Konklusjon

Dette var et utmerket opphold på et supert hotell. Oppgradering til juniorsuite teller stort ved dette besøket, men jeg har tidligere bodd på vanlige rom her, og de har også god seng og har alle bekvemmeligheter.