Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Hilton Honors er tilbake med nok en kampanje hvor du kan kjøpe bonuspoeng til halv pris av hva du normalt må betale. Men er det egentlig en god deal?
Nok en ukedag som slutter på bokstaven «G» er her, noe som betyr en ny Hilton Honors-kampanje som lar deg fylle opp bonuskontoen til halv pris av hva du «normalt» betaler. Hva som er normalt kan imidlertid diskuteres, da disse kampanjene ser ut til å gå mer eller mindre sammenhengende. Denne kampanjen var fram til 15. juli, men kjenner vi Hilton rett blir den nok umiddelbart avløst av en ny kampanje.
Hilton Honors bonuspoeng koster $10 USD per 1 000 poeng. I denne kampanjen får du dobbelt opp med poeng når du kjøper minst 10 000 poeng. Valutakursene er ikke optimale om dagen, men dette gir i alle fall en poengpris på rundt 4,8 øre med dagens dollarkurs.
Er det verdt det?
Etter at Hilton begynte med dynamisk prising av bonusovernattinger, har det blitt langt vanskeligere å finne bonusovernattinger som gir noe særlig mer tilbake enn 4,8 øre per bonuspoeng. Vår kollega Craig Sowerby hos InsideFlyer.co.uk er enda mer pessimistisk og argumenterer i denne artikkelen for at den reelle verdien av Hilton-poeng er så lav som 3,9 øre. Bruk du poengene riktig kan du likevel gjøre en bedre deal enn som så.
Skal du greie å gå i pluss på denne kampanjen, er de mest lønnsomme måtene å bruke Hilton-poeng på som regel:
- Luksushoteller som Conrad Maldives eller Conrad Koh Samui
- Overnattinger i høysesong hos hoteller som fortsatt opererer med maks-pris på bonusovernattinger.
- Bookinger med femte natt gratis som Silver-, Gold eller Diamond-medlem.
- Hotell som koster 5 000, 10 000 og 20 000 poeng per natt (det skal sies at det ikke er så mye bra å velge i lenger)
Bruker du kampanjen til å supplere poeng du har tjent på andre måter blir regnestykket selvfølgelig annerledes. Her må du nesten gjør en egen vurdering basert på hvor mange poeng du må kjøpe mot hva overnattingene koster hvis du kjøper de på vanlig måte.
Foto: Hilton
CR sier
Lett å bli dratt med i suget om man synes man «går i pluss» eller «er lønnsom» når man får litt rabatt på noe som i utgangspunktet er noen av verdens mest dyreste og overprisede hoteller på Maldivene eller Samui. Det er det eldste trikset i boka, du får folk til å tro de sparer eller gjør et godt kjøp bare fordi de får det litt billigere når de i utgangspunktet hadde synes at det å bruke 60 000 på en ukes hotellferie hadde vært galskap.