Innkjøringsproblemer for ViaTrumf

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Vi på InsideFlyer har tidligere omtalt NorgesGruppens nye satsning, ViaTrumf, hvor du kan opptjene Trumf-poeng på netthandel hos en rekke aktører. Etter noen måneders drift er det tydelig at tjenesten har opplevd en del problemer, og flere av våre brukere har hatt problemer med å få kjøp registrert korrekt.

I tråden på vårt diskusjonsforum har det de siste månedene vært rapportert om problemer med ViaTrumf. Brukere har klaget både på funksjonaliteten i seg selv (manglende registreringer av kjøp og lang behandlingstid), men også på svært treg kundeservice for å få hjelp. Mange har vært kritiske til at en så stor aktør som NorgesGruppen/Trumf har lansert en tjeneste som ikke fungerer som lovet og med det som oppleves som utilstrekkelig kundeservice. Vi tok kontakt med leder for Trumf hos NorgesGruppen, Truls Fjeldstad, for å høre om de hadde registrert misnøyen og hva som eventuelt blir gjort for å forbedre tjenesten.

Fjeldstad fortalte at de var klar over at kunder hadde opplevd problemer med løsningen og at dette var noe de arbeidet intenst med å få i orden. De var selv ikke fornøyd med innkjøringsproblemene de har opplevd, men arbeidet med forbedring var godt i gang og ViaTrumf vil komme med nye løsninger rett over påske.

På spørsmål om hvorfor enkelte kjøp tar svært lang tid å få overført til Trumf (i flere tilfeller lengre tid enn de 90 dagene som ViaTrumf selv lover), svarte Fjeldstad at det var en rekke faktorer som spilte inn på dette. Både ViaTrumfs egne systemer, kredittkortenes og de enkelte nettstedenes reklamasjonsfrister, samt også problemer med såkalte «fraud filtre» gjorde at enkelte opplevde svært lang «leveringstid» til sin bonuskonto. Dette er høyt prioritert og man håper på en bedring også her innen kort tid.

Flere av medlemmene på vårt forum har rapportert om lang svartid hos kundeservice når de har forsøkt å få hjelp med manglende transaksjoner eller spørsmål. Fjeldstad forklarte at de hadde hatt en meget stor pågang mot kundeservice i perioden etter nyttår (herunder ved implementeringen av Kiwi Pluss), men at de nå hadde fått en vesentlig bedre bemanning og at alle kundene nå skulle slippe å oppleve flere ukers ventetid, som var tilfelle i en periode.

Fjeldstad presiserte at deres høyeste prioritet var at kundene skulle få de poengene de hadde krav på!

Vi i InsideFlyer opplever at mange av våre brukere har vært meget positive til ViaTrumf og vi håper at tjenesten vil bli kvitt alle barnesykdommer raskest mulig. Flere av nettbutikkene gir gode avkastninger til din Trumf-konto, og disse poengene kan overføres til EuroBonus for de som ønsker det. Fjeldstad forklarte i denne sammenhengen at de hadde en tett dialog med SAS for å videreutvikle og forbedre samarbeidet med EuroBonus også i tiden fremover. Vi håper at disse planene vil medføre faktiske forbedringer og ikke følge trenden vi har sett den siste tiden med devaluering av både bonusprogrammer (herunder EuroBonus) og kredittkortopptjening som vi senest så med eksempelvis Trumf VISA.

Hva er din erfaringen med ViaTrumf? Har du opplevd problemer eller har du fått utbetalt poengene du skal? Diskutér i vårt forum!

(InsideFlyer presiserer at vi ikke har noen tilknytning til ViaTrumf eller Trumf)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *