Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Tradisjonelt har det vært nettverk-selskapene som har tilbudt kundene lojalitetsprogrammer og lavprisselskapene har konsentrert seg om simple produkter. Men flybransjen er i endring, og vi ser at forskjellen mellom lavprisselskaper og tradisjonelle flyselskaper blir mindre og mindre.
InsideFlyer møtte easyJet’s kommersielle sjef for Danmark og BeNeLux til en prat om lavprisselskapets ambisjoner om å satse på en form for lojalitetsprogram.
easyJet’s kommende «Flying Club» er ikke et bonusprogram i tradisjonell forstand, hvor man kan opptjene bonuspoeng til gratis reiser. Men er man trofast kunde, så er det mulig å oppnå visse fordeler, som for eksempel:
- Ingen gebyr ved endring av flyavgang
- Ingen gebyr ved navnendring på billettene (5 ganger om året er gratis)
- “Price Promise” – adgang til de billigste billettene og finner du en billigere på easyjet.com, så vil du få godskrevet forskjellen
- Spesial-tilbud og først til å bli informert om nye kampanjer
- Først til å få informasjon om nye ruter og tilhørende tilbud
- Flight Club kundeservice team
InsideFlyer skrev allerede i fjor om easyJets nye tiltak, men i ovenstående intervju forteller William Vet fra easyJet litt mer om programmet samt den europeiske luftfartsbransje. InsideFlyer møtte ham da han nylig var på besøk i København.
Legg igjen en kommentar