Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Med rekordmange kanselleringer har flyselskapene hatt et stort press på seg til å utbetale refusjoner for kansellerte flybilletter. Lufthansa sier de så langt har tilbakebetalt nesten 25 milliarder kroner til sine kunder i år.
Selv om de fleste forstår at reiselivsbransjen er inne i en svært vanskelig periode, har flyselskapene fått massiv kritikk fra både forbrukere og forbrukerorganisasjoner for å trenere tilbakebetaling av kansellerte flyreiser. Ikke alle flyselskap har villet offentliggjøre hvilke beløp det er snakk om, men for Lufthansa dreier det som over 2,3 milliarder euro, eller nesten 25 milliarder norske kroner.
Lufthansa sier i en pressemelding at de har utbetalt refusjonskrav for rundt 5,4 millioner kunder. Per august 2020 utgjør dette rundt 92% av den totale mengden refusjonskrav. Selskapet har som mål å ha behandlet alle refusjoner fram til 30. juni innen utgangen av august.
Mer effektiv utbetalingsprosess
Lufthansa har de siste ukene satt i verk flere tiltak for å behandle refusjoner raskere. Blant har saksprosessen blitt effektivisert og bemanningen er styrket ved å hente ansatte fra andre avdelinger i virksomheten.
For å gjøre det lettere for kundene å justere reiseplanene vil Lufthansa opprettholde fleksible betingelser på alle billettyper. Dette betyr at alle billettklasser på alle ruter, inkluderte de billigste economy light-billettene, fritt kan endres.
Forsidefoto: Pit Karges / Pixabay
Legg igjen en kommentar