Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Selv om Lufthansas First Class-produkt er svært populært blant våre lesere, er det ikke alle som er like begeistret for selskapets Business Class. Dette kan imidlertid endre seg med Lufthansas nye Business Class-produkt.
En av de største ankepunktene mot Lufthansas Business Class-produkt er at setene er arrangert i en 2+2+2-konfigurasjon. Dette gjør at setene nærmest vinduet ikke har direkte tilgang til midtgangen. I dag er 1+2+1-konfigurasjoner hvor alle seter har direkte tilgang til midtgangen nærmest blitt bransjestandard. Det har lenge vært kjent at flyselskapet jobber med et nytt Business Class-produkt. I dag fikk vi se de første bildene av Lufthansas nye Business Class-produkt i en Twitter-melding fra selskapet.
Lanseres med Boeing 777-9X
Lufthansas nye Business Class-produkt kommer med innfasingen av Boeing 777-9X. Lufthanse er Boeings lanseringspartner for den nye flytypen som settes i trafikk fra og med 2020. Layouten i den nye Business Class-kabinen er en kombinasjon 1+2+1 og 1+1+1, noe som gir langt mer privatliv. Det er grunn til å tro at det blir plass nok til å virkelig breie seg ut i den nesten seks meter brede kabinen. Konfigurasjonen er ikke helt ulik den man finner i nye United Polaris Business. Fargetemaet er også videreutviklet og inneholder kombinasjon av edelblå toner.
Det nye Business Class-setet
Setet i Lufthansas nye Business Class er utviklet med 500 av Lufthansas frequent flyer-kunder som prøvekaniner. Når setet ligger flatt er skulderbredden mer enn 80 cm og setet kan til og med registrere vektdistribusjonen og automatisk tilpasse hardhet og komfort. Det vil også være mulig å legge en ekstra madrass på setet. Setet vil være utstyrt med egen mini-bar.
Underholdningssystemet i Lufthansas nye Business Class utstyres med skjermer med ultra HD-oppløsning. Seteinnstillinger, belysning og klimaanlegg vil kunne styres fra passasjerens smarttelefon. Det vil også være romslige og mangfoldige muligheter for oppbevaring. Ønsker du å jobbe under reisen er det midterste setet på 1+1+1-radene å foretrekke, hvor du virkelig kan boltre deg i bordplass. Det vil også bli installert trådløse ladere for smarttelefon.
Lufthansas nye Business Class-kabin vil romme 45 til 60 seter og utstyres med romslige toaletter. Det vil også være en privat bar bare for Business Class-passasjerer. Mer informasjon om funksjoner og fasiliteter kommer når det nærmer seg lansering.
Det nye Business Class-produktet rulles ut i 2020, først på Boeing 777-9X og deretter på Airbus A350. Vi gleder oss til å prøve!
Foto: Lufthansa / Boeing Newsroom
Legg igjen en kommentar