Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Norwegian hadde 1,2 millioner passasjerer og en fyllingsgrad på 84 prosent i februar. Selskapet hadde høy etterspørsel i vinterferien og forbereder seg til å øke kapasiteten i overgangen fra vinter- til sommerruteprogram.
I februar hadde Norwegian 1,2 millioner passasjerer som er en økning på 83 prosent fra forrige år. Fyllingsgraden var på 84 prosent. Nordiske reisende benyttet seg av vinterferien for å fly til varmere strøk langs Middelhavet og populære skidestinasjoner i Alpene. Mange reisende brukte i tillegg vinterferien på å bestille fremtidige flyreiser i påsken, til langhelger i mai og sommeren.
Vi er fornøyde med trafikktallene denne måneden, ikke minst med en fyllingsgrad på 84 prosent. Det viser at Norwegian har et attraktivt tilbud til reisende gjennom hele året, også i de roligere vintermånedene. En høy fyllingsgrad gjør også at flyvingene våre er mer drivstoffeffektive, noe vi er opptatt av fra et bærekraftsperspektiv.
Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Norwegian hadde 1 173 408 passasjerer i februar, 83 prosent mer enn i februar 2022. Kapasiteten (ASK) var 1 826 millioner setekilometer, mens faktisk passasjertrafikk (RPK) var 1 530 millioner setekilometer. I februar hadde Norwegian i gjennomsnitt 64 fly i drift, og 99,4 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten, som er et mål på antall avganger som skjer innen 15 minutter etter ordinær tid, var i februar 85,4 prosent.
Øker kapasitet for sommersesongen
Vi ser frem til og er godt forberedt for sommersesongen. Sommerrutene våre starter opp i slutten av mars, og vi bruker tiden nå til å klargjøre flere nye fly og ønske nye kolleger velkommen om bord. Med dette svarer vi på den sterke etterspørselen vi nå ser i bookingtallene våre. I tillegg til at vi er et godt likt flyselskap for fritidsreisende, fortsetter vi å oppleve en solid etterspørsel fra forretningssegmentet. Vi anser dette som en bekreftelse på at vi har et attraktivt tilbud til både nordiske forretnings- og fritidsreisende.
Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Leveransen av nye, drivstoffeffektive fly, ansettelsen av nye kolleger samt innfasingen av kundevendte roller på Oslo lufthavn Gardermoen er blant tiltakene Norwegian nå iverksetter for å møte kundene med attraktive tilbud i månedene som kommer.
Foto: Norwegian / PR
Legg igjen en kommentar