Park Plaza Amsterdam Airport

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Til Amsterdam gikk ferden tidlig i desember måned, for å få med seg Bonusfebers julebord og festivitas med KLM og Skyteam. Dessverre ville været det annerledes, så jeg rakk ikke frem i tide på grunn av kansellerte fly som følge av stormen 6.desember. Dermed utgikk arrangementet for min del, men fly og hotell var kjøpt og betalt allerede, så jeg tok turen allikevel.

Innlosjeringen stod Rezidor-hotellene for, og første natten bodde jeg på Radisson Blu Amsterdam Airport, et rimelig slitent hotell, men med gratis buss til og fra flyplassen. Det var ikke så mye å skrive hjem om derifra. Et rimelig standard flyplasshotell-opphold.

Den påfølgende natten tok jeg inn på Park Plaza Amsterdam Airport. Det var en stor, positiv overraskelse!

Det er gratis flyplass-shuttle til og fra dette hotellet også, og etter en 15 minutters kjøretur var jeg på plass på hotellet.

Jeg fikk sjekket raskt og greit inn, og fikk informasjon om frokost og restauranten av en hyggelig dame i resepsjonen. Så bar det opp i fjerde etasje til rommet mitt, som lå heeeelt i enden av en ekstremt lang korridor. Den var sikkert 100 meter lang, og det var ikke rullefortau.

Til tross for litt sutring på vei til rommet, kom smilet raskt på plass da jeg kom frem til døren til rommet mitt, og jeg ble møtt av et skilt som det stod «Executive Room» – heeey, najs!

På andre siden av døren så rommet slik ut:

2013-12-08 11.47.16

Concierge-status medfører vanligvis en form for velkomstgave, og på dette hotellet var den i form av en flaske vann og noen sjokoladebiter, samt en hilsen fra manageren.

20131205_232251

Det var en stor og god skrivepult som opptok store deler av det man, med litt godvilje, kan kalle stuen. På pulten var det en telefon og en laaaang kabel, som visstnok gir internettilgang. Siden jeg kun hadde med meg telefonen min, så var jeg litt lost. Jeg har i etterkant fått tips på forumet at man kan kjøpe seg en liten reiserouter som gir Wifi! Genialt!
Wifi var dessverre kun tilgjengelig i fellesarealene rundt lobby og baren/restauranten.

TVen hadde et ganske begrenset utvalg av gratiskanaler, men CNN og Eurosport reddet allikevel kvelden med litt nyheter og UK mesterskap i snooker.

I «stuen» var det også en knøttliten sofa. Hadde jeg reist med noen andre hadde det blitt greit intimt der!

2013-12-08 11.47.44

Fargene i rommet var ulike nyanser av brunt, hvitt, grått og… turkist! Skikkelig knæsj farge, som spriter opp rommet og gir en fresh følelse.

2013-12-08 11.47.34
Toalettet var av den lille, separate typen, hvor man måtte ut for å skifte mening. Vasken var veldig liten, og selv mine små, nette, damehender hadde vanskelig for å komme ordentlig under kranen.

Videre til soveseksjonen, var det en deilig dobbeltseng som hadde perfekt madrass og pute etter mine preferanser.

2013-12-08 20.10.34

Videre innover i rommet, til høyre for sengen, som sett på bildet over, er det en liten gang med garderobeskap, som til slutt leder inn til badet med dusj og badekar.

2013-12-08 11.48.40
Badet var romslig, med separat dusj og badekar.

2013-12-08 11.48.47

Hårprodukter, såpe, munnskyll, lotion. Fra Dødehavet. Jeg vet ikke helt, men jeg følte meg i allefall levende etter å ha tatt en dusj!
Minibaren var relativt, skral. Prisene var ikke så halvgærne, men jeg benyttet meg ikke av den.

På kvelden bestilte jeg roomservice, og maten kom ganske raskt på plass og smakte godt. Pizza og ostekake – you can’t go wrong.

På morgenen var det tid for frokost, og jeg ble ønsket velkommen inn i frokostrestauranten etter å ha oppgitt romnummeret mitt. Frokost er inkludert for Club Carlson Gold og Concierge-medlemmer, samt de som bor i executive rom. Frokosten var rimelig standard, men de får pluss for godt utvalg av frukt og ferskpresset juice, samt bakevarer.

Godt utvalg av varme og kalde retter
Prosecco til frokost i helgene er en nice touch

Hotellet kan også by på en Club Lounge, hvor man som Concierge-medlem har fri tilgang. Her kan du nyte kaffe, te eller andre alkoholfrie drikker hele dagen, og det blir servert alkohol og kanapeer mellom klokken 17.00 og 19.00.

Veldig stilig lounge
Kaffekrok i loungen

Jeg er godt fornøyd med mitt opphold her, og vil nok antagelig komme tilbake neste gang jeg trenger et flyplasshotell i Amsterdam. Skulle gjerne ha testet spaet, men det ble det dessverre ikke tid til denne gangen.

Utsjekk gikk raskt og greit, og på et lite blunk var jeg tilbake i bussen som tok meg til flyplassen for returreisen til Kristiansand via København.

Quickfacts:
Lokasjon: Park Plaza Amsterdam Airport
Rompris: €58 per natt, advance purchase, non-refundable
Bonuspoeng opptjent / program: 6 539 Club Carlson-poeng / Club Carlson Concierge Elite
Hjemmeside: Park Plaza Amsterdam Airport
Fordeler: Fresht hotell, hyggelig personale, god frokost, gratis airport shuttle
Ulemper: Toalettet var knøttelite, ikke Wifi på rommet, litt dårlig utvalg engelskspråklige TV-kanaler

Er du Club Carlson medlem? Del dine Carlson-erfaringer med oss

Oversikt

Fordeler

Fresht hotell, hyggelig personale, god frokost, gratis shuttle til Amsterdam-flyplassen