Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Den største veksten kom på flyplassene. Økningen i antall utleide dager var på 20 prosent samlet for perioden juni til og med september. Aller størst var veksten i august med 23 prosent. Økningen blant norske kunder var moderat, mens økning fra europeiske turister var på hele 37 prosent. Hertz har aldri opplevd en bedre periode.
– Dette har vært en fantastisk sommer og tidlig høst med solid vekst i alle segmenter og i alle deler av landet. Vi har over tid utviklet et konsept som verdsettes både av forretnings- og turistmarkedet og det blir vi belønnet for nå. Selv om 2015 var et toppår, ble 2016 enda bedre, sier Trygve Simonsen, adm. direktør for Hertz i Norge.
– I august hadde vi 30 prosent omsetningsøkning i Bergen og 17 prosent i Stavanger og Trondheim i tillegg til vekst i Tromsø, på Evenes og på Gardermoen, sier Simonsen.
Nyter godt av turistveksten
Den norske reiselivsnæringen kan se tilbake på en god sommersesong med syv prosent økning i antall kommersielle gjestedøgn mellom mai og august. For august isolert var økningene solide ni prosent. Økningen kommer på toppen av fjorårets rekordsommer.
– Det er ingen tvil om at vi også nyter godt av at mange utlendinger har besøkt Norge i sommer. Samtidig har vi en større vekst enn turistøkningen skulle tilsi, så det er ingen tvil om at vi tar markedsandeler. Hertz er en merkevare som står sterkt over hele verden, og på den måten skiller vi oss fra mange av våre konkurrenter. I tillegg til at vi har utleiekontorer der hvor turistene faktisk er, sier Simonsen.
Nettverk og teknologi
Et godt lojalitetsprogram, god tilgjengelighet og brukervennlige tekniske løsninger er viktige satsningsområdene for Hertz i Norge.
– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leiekonsepter i sentrum av de største byene slik at folk som bor sentralt ikke har behov for å eie egen bil, sier Trygve Simonsen i Hertz Bilutleie.
Legg igjen en kommentar