Dette er like viktig som beliggenhet når vi velger hotell

Ritz

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

En god seng er for første gang like viktig som beliggenheten for norske hotellgjester. Det viser ny undersøkelse gjennomført av reisebryået VIA Egencia. Gratis internettilgang er også blitt viktigere enn en god frokost.

– Hotellgjestenes preferanser er i endring. Nordmenn har lært seg å sette pris på en god seng, og gratis internett har blitt viktigere og viktigere hvert eneste år, sier Rune Feltman, administrerende direktør i VIA Egencia.

Sengen aldri vært viktigere

Tradisjonelt sies det at beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet er de tre viktigste suksesskriteriene for et hotell, men nå er sengen like viktig.

– Hotellene har i flere år satset stort på frokosten. Kanskje er tiden moden for å satse mer og snakke mer om sengen. Jeg tror kanskje ikke den norske hotellgjesten nødvendigvis har behov for en avansert putemeny, men det kan være andre grep man kan gjøre, sier Feltman.

Internett på bronseplass

For aller første gang er gratis internett viktigere enn en god frokost. Dermed er nordmenn nå av samme oppfatning som europeere for øvrig.

Gratis internett har lenge vært viktigere enn frokosten for de fleste europeere når de er på hotell. Nordmenn har vært unntaket, kanskje fordi de tar det som en selvfølge. En solid frokost er viktig for oss, men nå vurderes gratis internett enda viktigere, sier Feltman.

Totalverdien er viktigst

Pris kommer nederst på topp-fem listen, som i følge VIA Egencia skyldes at norske reisende er opptatt av totalverdien, og ikke bare prisen på selve hotellrommet.

Det hjelper lite med en lav pris på selv hotellrommet dersom det medfører ekstra høye drosjeregninger. Eller hvis sengen har tatt fra deg nattesøvnen. Det dreier seg tross alt om å ha det beste utgangspunktet for en god arbeids- eller feriedag, sier Rune Feltman i VIA Egencia.

 

Topp 5 over hva som er viktigst i valg av hotell

ViaEgencia1

Undersøkelsene er gjennomført av VIA Egencia mot sine egne kunder. 1900 personer besvarte årets undersøkelse.

Hovedbilde: The Ritz-Carlton, Millenia Singapore (foto: Cecilie Larsen)

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *