Accor med nytt navn og ny logo

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Med det nye navnet AccorHotels ønsker hotellkjeden å øke innflytelsen og synligheten til varemerket ved å knytte det til den digitale plattformen AccorHotels.com. På denne måten blir AccorHotels satt i sentrum for alle selskapets hotellkjeder. Samtidig presenterer selskapet sin nye logo sammen med slagordet ”Feel Welcome”.

I forbindelse med navneendringen, utvider hotellgiganten sitt digitale tilbud:

  • Bestillingsportalen AccorHotels.com åpnes også for uavhengige hoteller
  • En rask tredobling av antall hoteller på bookingplattformen AccorHotels.com
  • Ny digital tjeneste for B2B-aktiviteter
  • Lansering av en ny mobilapp der alle varemerkene til AccorHotels er samlet

– Accor blir AccorHotels og fortsetter dermed sin rolle som pioneren i hotellbransjen som aldri slutter å overraske. Vi er i forkant når det gjelder digital teknologi, samtidig som vi har vår hovedfokus på å drive hotell. Feel welcome er et sterkt løfte til alle våre målgrupper, sier Sébastien Bazin, styreformann og konsernsjef i AccorHotels.

Fra juni 2015 vil AccorHotels øke sin digitale tilstedeværelse ved å åpne opp distribusjonsplattformen AccorHotels.com for utvalgte uavhengige hoteller. På lang sikt er målet å tilby mer enn 10 000 hoteller i 300 storbyer over hele verden – dette er en tredobling i antall hoteller på AccorHotels.com. Dette initiativet er en del av konsernets transformasjon som startet allerede i 2013.

AccorHotels.com er allerede i dag den ledende bestillingsplattformen for hoteller i flere markeder, inkludert Frankrike, Brasil, Australia og Tyskland. Plattformen vil derfor være et attraktivt alternativ og en kvalitativ distribusjonskanal for uavhengige hotelleiere.

Dette arbeidet vil også bli supplert med nye B2B-tjenester utviklet av FastBooking.

– Forvandlingen av distribusjonsplattformen til et mer åpent marked er en stor investering for konsernet og resultatet av en ny strategi for vår forretningsmodell. Accorhotels tilbyr sine kraftige digitale verktøy til uavhengige hotelleiere, og øker dermed valgmulighetene til kundene sine gjennom et økt antall hoteller og destinasjoner. Disse initiativene og lanseringen av nye AccorHotels er utviklet for å berike innholdet i vårt digitale økosystem og styrke vår posisjon som en pioner i bransjen og i serveringsbransjen forøvrig, sier Sébastien Bazin, styreformann og konsernsjef i AccorHotels.

Den 3. juni lanserer AccorHotels den nye versjonen av sin mobile applikasjon AccorHotels, der samtlige hoteller i konsernet er med. Fra og med juli vil appen også inkludere alle uavhengige hoteller som finnes i bookingplattformen.

[ot-video type=»youtube» url=»https://www.youtube.com/watch?v=y-K4IktCrw8″]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *