Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Etihad Airways er den største Dreamliner-kunden hos Boeing med hele 71 fly i bestilling, hvorav tre av dem skal leveres i 2014. 41 av flyene er av typen 787-9 og 30 er 787-10.
I går viste vi frem Etihads grenseløst ekstravagante innredning i deres nye Airbus A380, og her skal vi ta en sniktitt på deres Boeing 787 Dreamliner.
Dreamlineren er et mye mindre fly enn A380, så innredningen må nødvendigvis tones noe ned i omfang. Allikevel skorter det ikke på kvalitet og luksus, noe de følgende bildene viser.
De første flyene vil ha følgende konfigurasjon:
First class | 8 |
Business class | 28 |
Economy class | 199 |
Totalt | 235 |
Her kan du se et setekart over flyet:
Economy Class
I økonomiklassen kommer det en ny type seter som kalles Economy Smart Seat. Disse har egne «utstikkere» som man kan hvile hodet på, samt justerbar korsryggstøtte. I seteryggen foran deg leveres 750 timer med underholdning på 11-tommers touch-screen, i tillegg til støyreduserende hodetelefoner, mobiltelefoni og internett.
Business Class
På Business Class er det samme type Business Studios som vil bli å finne på A380. Her får du flat seng med egen madrass og egen pysjamas. Underholdningsskjermen har økt til 18 tommer, og setene har eget komfort-system med blant annet massasjefunksjon. Dette er fullt på høyde med, og i flere tilfeller bedre, enn mange First Class-produkter.
First Class
I First Class finner vi First Suites. Her får du enda større boltreplass enn i Business Class, egen minibar og garderobe for å nevne noe. Du får her Poltrona Frau skinnseter, som du ellers finner i Ferrarier, og det er plass til å spise sammen med din reisepartner. Her kan du også lukke dørene og få fullstendig privatliv.
Vi må si at dette produktet er en stor forbedring i alle klasser. Når man ser hvor bra Business Studio er, så kan man jo spørre seg hvorfor man trenger First Class. Det er vel også derfor flere selskaper velger å gå bort fra First Class, som for eksempel Turkish har gjort og TAM kommer til å gjøre. Det virker uansett som det er et godt marked for luksus-segmentet til og fra Gulf-statene, hvor flyselskapene kniver om å levere de mest ekstravagante løsningene.
Her kan du se en video som viser alle klassene:
Les også våre tester av Etihads Diamond First Class og Business Class på Airbus A330.
Andre artikler om Etihad:
Nytt flyselskap i Europa: Etihad Regional
Etihad spanderer første natt på hotell ved mellomlanding i Abu Dhabi
Les om og diskutér erfaringer med Etihad i vårt forum her.
Legg igjen en kommentar