Brussels Airlines avvikler lojalitetsprogrammet LOOP

Brussels Airlines Loop

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Brussels Airlines (SN) har besluttet å avvikle sitt lojalitetsprogram LOOP. Selskapet ønsker å forenkle sitt lojalitetstilbud og slutter seg fra 1. februar 2020 til Lufthansa-gruppen sitt etablerte lojalitetsprogram, Miles & More.

Selskapet lanserte lojalitets programmet LOOP i 2015. Det var utformet for kunder som reiste regelmessig, men som likevel ikke fløy nok til å motta betydelige fordeler fra de tradisjonelle lojalitets programmene. Nå er det imidlertid bestemt at Brussels Airlines blir en del av Lufthansa-gruppen sitt allerede etablerte lojalitets program Miles & More.

Brussels Airlines avvikler sitt lojalitetsprogram LOOP fra 1 Februar 2020.

LOOP medlemmer kan fortsatt likevel benytte sine LOOPs for en periode på 12 måneder, frem til 31. januar 2021. Etter denne perioden er det helt slutt for det relativt kortvarige lojalitets programmet.

Fra to til ett lojalitetsprogram

Selskapet har alltid tilbydd programmet som et tillegg til Miles & More, men lagt opp til at fordelene kan opptjenes raskere. Strukturen til programmet var mer tuftet på antall LOOPs mottatt for hver krone brukt. Litt som Norwegian sitt Rewards program. Ved oppstart hadde LOOPs et krav om minimum 5 flyturer før opptjente poeng kunne benyttes, men i 2018 forbedret de ytterligere fordelene med at opptjente fordeler kunne benyttes umiddelbart og når som helst.

Brussels Airlines tilbyr snart kun et lojalitets program og dette er gjennom Lufthansa Gruppen sitt Miles & More program. Foto: Unsplash

Selskapet hevder imidlertid at Miles & More programmet de siste årene har utviklet sine fordeler og mulighet for poengopptjening som nærmer seg svært lik som det LOOP hadde. I tillegg ser selskapet at de fleste som er medlem i LOOP også er medlemmer i Miles & More og ved en vurdering av utviklingen til sistnevnte program ble det bestemt å avvikle eget program for å fokusere på det eksisterende.

Det blir imidlertid spennende å se hvordan Miles & More som lojalitetsprogram utvikler seg fremover. Lufthansa-gruppen har store endringer på gang som du kan lese mer om her.

NB! Det gjøres oppmerksom på at forfatteren jobber i Lufthansa-gruppen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *