Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Cathay Pacific har sluttet å tilby first class på de fleste av sine regionale flyruter, med unntak av Beijing og Tokyo-Haneda. First class har også sporadisk vært tilgjengelig på flygninger til blant annet Taipei, Shanghai, Singapore, Bangkok og Manila, men disse billettene er ikke lenger i salg.
Cathay Pacific gjør som mange andre flyselskaper og kutter i first class-tilbudet sitt. Det er heldigvis kun snakk om kortere, regionale flyruter, men det er ingen tvil om at konseptet første klasse på fly er utrydningstruet. Flyselskapet vil fortsatt kunne bruke fly med fire klasser om bord på disse rutene. Det er imidlertid stor sannsynlighet for at de beste setene kun vil være tilgjengelig for reisende med høyeste status i Marco Polo Club (og muliges Oneworld). Servicen vil uansett være den samme som i business class.
Attraktive bonusbilletter
At first class-tilbudet nå droppes på disse rutene er ekstra kjedelig for passasjerer som bytter fly underveis. Reisende som kommer inn til Hongkong i første klasse vil nå måtte fly videre i business class. Hyppige flybytter har imidlertid ført til at passasjerer i første klasse har måttet ta til takke med business class uansett. En positiv ting som kan komme ut av dette er at Cathay Pacific first class-tilbud vil tilbys mer konsekvent på de rutene som gjenstår.
Man kan tenke seg at denne endringen skyldes lav etterspørsel etter betalte billetter i første klasse på disse rutene. Disse rutene har imidlertid vært veldig gunstig å kjøpe som bonusbilletter. Med British Airways Executive Club kan du fly fra Hongkong til Beijing eller Tokyo for bare 44 000 Avios. En rimelig måte å få oppleve Cathay Pacific First Class.
Foto: Cathay Pacific
Denne artikkelen ble opprinnelig publisert av The Flying Dutchboy for InsideFlyer.nl.
Legg igjen en kommentar